måndag 8 augusti 2016

Tacksamhet och reflektion.

Efter några veckors uppehåll för mig är det åter dags för Evas tänkvärda Bloggutmaning. 

Under den här bilden återkommer, varje måndag, det jag är extra tacksam över från veckan som gått. Det kan vara både små och stora saker. Det viktiga är att reflektera över och lyfta fram mina ljuspunkter. Det jag är extra tacksam över från veckan som gått är följande:

  • Tredje veckan med semester. 
  • Det fina vädret som fortätter
  • Frysen full med kantareller 
  • Att komma ut i skogen
  • Sitta och titta på ett flöte som guppar på vattnet
  • Solen som värmer ryggen
  • Njuta av en vacker utsikt
  • Kvalitetstid med mamma och hennes man
  • Pokémon go, som får ut min son i timmar varje dag! 
  • Nymålad vägg
  • Beställt ny soffa till terassen
  • Årets första kräftor
  • Köket äntligen färdigkaklat
  • Vackra och svagt doftande liljor

Nu önskar jag er alla en jätte fin ny vecka oavsett om ni börjat jobba eller fortfarande har semester! 


Kram
Susanne 

18 kommentarer:

  1. Kräftorna har vi också varit tacksamma för och kul att Pokemon Go får ut sonen! Just nu är vi tacksamma för att vi får vara på Stora Nolia-mässan :) (Trots att det varit en massa strul, kanske skriver om det senare...) Ha det fint!

    SvaraRadera
  2. Så mycket fint i ditt liv att vara tacksam över. Själv är jag tacksam för att dotterns bröllop blev så fint som det blev och att allt gick så bra <3

    Kram

    SvaraRadera
  3. Det är bra att ha mycket att vara tacksam för!

    SvaraRadera

  4. Frysen full av kantareller?
    -Jo jag tackar jag... :D))

    Kram och må så gott ♥

    SvaraRadera
  5. En riktigt god lista det där!
    Tacksam att du delar den :-)

    SvaraRadera
  6. Du får alltid till så fina listor ;))...även den här gången...
    Hoppas din sommar varit bra...fast än har vi ju lite sommar kvar att njuta av förhoppningsvis ;)....vi åker snart till Mallorca, ska bli härligt !!
    Kika in till mej så får du se en brud...
    Kram bia

    SvaraRadera
  7. Liljorna är så vackra, kanske ska jag sätta några till nästa år! Ha en bra fortsättning på veckan, på onsdag börjar jag jobba..... Kram

    SvaraRadera
  8. Du får alltid till så fina listor ;))...även den här gången...
    Hoppas din sommar varit bra...fast än har vi ju lite sommar kvar att njuta av förhoppningsvis ;)....vi åker snart till Mallorca, ska bli härligt !!
    Kika in till mej så får du se en brud...
    Kram bia

    SvaraRadera
  9. Det var väl en fin tacksamhetlista, och att sonen letar pokermons är bra hihi.

    Kramelikram

    SvaraRadera
  10. Så mycket fint :)
    Fastnar för lugnet i "Sitta och titta på ett flöte som guppar på vattnet" och ler åt sonens Pokemon-jakt. Där känner jag igen mig ;)
    Önskar dig allt gott för den kommande veckan!

    SvaraRadera
  11. På den listan fanns de massvis med punkter som jag fastnar på, bland annat kantareller, kräftor, lång sommar och vacker utsikt.

    SvaraRadera
  12. Kantarellerna, vädret och semester fastnar jag nog mest för här.

    SvaraRadera
  13. Det var en fin tacksamhetslista.
    Det är nyttigt för oss att stanna upp och tänka tillbaka, minnas och glädjas över de bra saker som inträffar i vardagen.
    Härligt vackra blommor.
    Hoppas att du får en finfin kommande vecka.
    Varm kram till dig.

    SvaraRadera
  14. Så många fina saker du känner att du är tacksam över. En härlig känsla!
    Och att stanna upp och fundera över det som hänt här och nu tror jag mycket på.
    Jag känner liljornas doft genom bilden...
    Kram!

    SvaraRadera
  15. Mycket att glädjas åt på den listan.

    SvaraRadera

Va roligt att du vill lämna en liten kommentar!