måndag 9 maj 2016

Veckan som gått.

Förra veckan blev det ett avbrott från bloggvärlden.
Jag har, precis som många andra, njutit av det fina vädret och värmen som kom.
Jag är fortsatt sjukskriven men har även haft turen att få tillbringa nästan fem hela dagar med den här lilla godbiten.
Men eftersom han inte alls är bloggtränad så var det svårt att få med han på bild. 
Och ett leende var bara att glömma.

Det blev både besök på kolonin två ggr, bad i pool på terassen och lek i parken. 
Och min älskade stora tonåring på 15 år blev helt förälskad i den här lilla killen och tillbringade hela sin lediga långhelg med att underhålla, busa med och ta hand om honom.







Det blev naturligtvis även ett dopp i poolen för mig och hans mamma också men det minnet delar jag inte med mig av!  ;)

Nu sitter jag i väntrummet hos ytterligare en ortoped för att få hjälp med mitt diskbråck. Lyckades knipa en avbokningstid nu på morgonen. Är ganska säker på att det är diskbråcket som krånglar igen och ställt till det i benen och fötterna.
Återkommer om hur det gått i ett senare inlägg.

Ha nu en riktigt fin Måndag!

Kram
Susanne


30 kommentarer:

  1. Så bra att ni fick så fin extrahjälp! Hoppas ortopedbesöket gick bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Robin var helt underbar med lilla William.
      Besöket gick bra. Jag hade dock fel angående ryggen. Det är som första läkaren sa. Plantar fasciit. Också kallat hälsporre. Fast det har inte jag. Bara överansträngd hälsena! :/
      Kram ❤

      Radera

  2. Hoppas du får fram den verkliga orsaken till
    fotproblemet och blir hjälpt.♥
    Herregud så varmt och skönt vi har, nu skall jag
    njuta vidare, hej så länge. :D)

    Soliga kramar ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gud vad vi var njutit av värmen! :)
      Och idag fick jag se alla förberedelser inför eurovision i kungsan. Härligt!
      Det var inget fel på ryggen.
      Det är foten som måste vila och läka! :/
      Kvällskram! ❤

      Radera
  3. Vilken liten goding!
    Jag hoppas att du fått bra hjälp idag.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är han söt! :)
      Fick svar idag. Plantar fasciit i foten/fötterna. Och frisk rygg! :)
      Det var ju bra på ett sätt.
      Men det är låååång läkningstid tyvärr.
      Kram, kram ❤

      Radera
  4. Så ljuvligt att få rå om din syster och systerson. Härligt att kunna njuta av sommarvädret med gott sällskap ����Lycka till hos ortopeden����

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är min fina väninna och hennes son.
      Någon syster fick jag aldrig. Men en äldre bror har jag istället! :)
      Tack för lyckönskningar! ❤
      Kram

      Radera
  5. Vad fint du haft det! Och att sällskapa med den här junioren måtte ha varit väldigt mysigt. Pigg blir man ju också av att hänga med i takten...
    Och en liten William hos dig också. Mitt ena barnbarn heter också William, 2.5 år. De hade nog kompat bra ihop.
    Skönt att få hjälp på kolonien.
    Extra roligt att Robin var så förtjust i William.
    Härliga bilder! Och den på badkillarna i bassängen är så härlig.
    Hoppas nu att du fått bar hjälp av den nya ortopeden.
    Läste på ditt svar vad problemet var...
    Men kanske en MR röntgen vore bra att få till som komplement.
    Stor kram och jag önske dig att inte ha ont.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror säkert att dom skulle ha jätte kul ihop.
      Våran William blir 3 år i slutet av Juni.
      Så dom är inte alls långt ifrån varandra i ålder! :)
      Även han ansåg inte att det fanns behov av ny MR. Symptomen talar emot...
      Nu ikväll har jag istället tittat på Youtube och lärt mig tejpa fötterna och på så vis få bättre stöd och dämpning under hälen.
      Tack för din alltid så fina omtanke!
      Kram ❤

      Radera
  6. Ett knippe charm som inte alls behöver le för att fånga oss :)

    SvaraRadera
  7. Det låter som du har haft några härliga dagar. Det är bara skönt med lite avbrott ibland speciellt då vi har sommarväder.

    Ha det gott på den nya veckan, och tack för fina bilder.

    Kramelikram fina du

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas ni där uppe också njutit av värme och sol! :)
      Kram ❤

      Radera
  8. Ja man kan ju inte göra annat än förälska sig i ett sånt charmtroll! Så mysigt!! Hoppas du fick hjälp hos ortopeden och att han/hon hittade på nån bra mirakellösning för dig :) Fortsätt njut av värmen! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svar fick jag. Men mirakelhjälp vettisjutton!
      Tänkte prova stötvågsbehandling för att skynda på läkningen av senan och hoppas det hjälper. Hoppas allt är bra med dig vännen.
      Jag har vart borta från blogglandia i nästan en hel vecka nu så jag har ingen koll på vad som hänt. Får läsa ikapp ikväll och imorgon.
      Varm kram ❤
      Radera

      Radera
  9. Vilket underbart sällskap du har haft!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Han är verkligen söt, men eftersom han är kille (i den åldern) skrattar han såklart inte. Under hans nivå liksom;-)

    Härligt med poolhänh. Å tänk det är bara den 9:e maj! Hoppas vädret håller i sig.

    Nu håller jag tummarna att du fick veta nå't vettigt hos ortopden!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Typ den minen han hade varje gång jag försökte få ett leende! Hahaha....
      Glöm det liksom.

      Det ser ju hyffsat bra ut framöver.
      Men inte lika varmt. Imorgon är väl sista dagen med över 20 grader ett tag framöver.
      Men jag är glad att vi fick den här underbara veckan med värme och sol. Det lever jag länge på! :)
      Angående fötterna så är det överbelastning av plantar fasciit. Även kallat hälsporre.
      Det går över men kan ta tid....
      Så nu gäller det att hitta bra ilägg till skorna och börja med stötvågsbehandling så jag kan jobba igen. Har höga förväntningar på stötvågsbehandlingen efter allt jag läst. Men det dröjer tyvärr. Nästa tre veckors väntetid överallt bland de som går under landstinget. Såklart...
      Men tänker prova att börja jobba om två veckor med iläggen.
      Kram :)

      Radera
  11. Vilken mysig vecka.Hoppas att du får rätt hjälp.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Der var verkligen mysigt att ha honom hos oss! :)
      Jodå. Nu vet jag vad som behövs göras för att fötterna skall bli lite gladare och smärta mindre. Så om.ett par veckor är jag åter på jobbet! :)
      Kram ❤

      Radera
  12. Åh,hoppas du snart är bra!
    Visst har vi haft underbart väder :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller tummarna för det också! :)
      Kram ❤

      Radera
  13. Diskbråck är inte att leka med. hoppas du får en bra sjukgymnast så går det säkert bra jag hade tur och nu börjar det att kännas ok igen. Men man får vara rädd om sig efteråt.
    Ha det gott och njut på kolonin, det är som best nu
    Kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch ja. Det är inte alls kul.
      Nu var det inte det den här gången tack o lov.
      Men en lika långdragen och envis skada fast under fötterna istället! :/
      Nu är det otroligt vackert i trädgården.
      Idag blir det en heldag där för att bl.a testa tejpningen av hälen. Riktigt mysigt kommer det bli! :)
      Kram

      Radera

Va roligt att du vill lämna en liten kommentar!