onsdag 10 augusti 2016

Njuta efter hårt arbete!

Sen vi kom hem från Norrland så har vi målat och rensat på terassen för att få snyggt tills vår nya soffa skulle komma.
Vi passade på att köpa en nu när det var så bra reapriser. 

Betongen ser riktigt gräslig ut på alla terasser. Vissa grannar har målat men många har kvar det fula som vi har haft i alla år.  Men i söndags tog vi tag i det och målade båda väggarna ljusgråa. 
Vilken skillnad va?!

Och idag kom soffan.

Maken beordrade mig att byta plats flera ggr medan han fotograferade. Kände mig inte alls dum! 😂
Tyvärr hade en del blivit skadad i transporten. Vi ska ha en hörnsoffa. 
Så den får vi vänta på ett tag till.
Men jag njuter lika bra ändå! 😊 
Solstolen får agera extra sittplats så länge.

Ha det gott alla finingar!

Kram
Susanne 


15 kommentarer:

  1. WOW såååååå snygt det blev. Ljusa och fina väggar och så en fin soffa på det. Då är det bara att hoppas att värmen återvänder så att ni har glädje av soffan i år redan!

    SvaraRadera
  2. Snyggt jobbat! ja du det är inte lätt att få det man tänkt sig det är nästan alltid nåt som fattas eller är trasigt puh varför ska det vara så.
    Men nu hoppas jag hösten blir fin så ni kan mysa där länge innan snön kommer.
    Ha det gott i soffhörnan
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Vilken enorm skillnad det blev och så fint!

    SvaraRadera
  4. Blir superfint!
    Klart du måste prova och modella lite :)

    SvaraRadera
  5. Snyggt. Inom ett år kanske vi blir grannar så det är bra för mig att veta hur jag ska göra.
    Sonen ska köpa mitt radhus och jag köpa mig något mindre och gillar lägenheterna och terasserna uppe hos dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha! Men va trevligt! 😊
      Då blir det en del visningar för dig till våren då. 😅

      Radera

  6. Sån fin altan, det ser riktigt skönt ut där du sitter, (lyxbruden) :D)))
    Det är nästan alltid så att möbler som kommer har sådana fel och skador att de måste transporteras tillbaks, så jobbigt och onödigt både för kunden och dom själva. VARFÖR FORTSÄTTER DET SÅ HÄR?

    Kram på dig ♥

    SvaraRadera
  7. Det blev ju jättefint :)
    Härligt att sitta där och njuta!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Så bra det blev...men typiskt att det blev fel i leveransen...
    Lite bättre väder idag, men vi väntar på sol och värme, hihi...men det får vi nog när vi åker till Mallorca snart ;))
    ha en fin helg !!
    Kram bia

    SvaraRadera
  9. Det blev verkligen en helt "ny" terrass med väggen målad i grått. Roligt med en ny soffa och den är jättefin men visst är det trist att det man beställt är skadat. Men, men...
    Skönt med en så stor terrass att även en hörnsoffa får plats.
    Och blommorna frodas. Jättefina!
    Stor kram!

    SvaraRadera

Va roligt att du vill lämna en liten kommentar!