söndag 12 mars 2017

Skyltsöndag

Idag blir temat Oscarsteatern eftersom vi tillbringade kvällen där igår.
Mammas man har fyllt 70 och detta fick han i present av oss.
 Ståtlig entré med skyltande om kvällens föreställning som var oscarsrevyn. En revy  för att fira att teatern firar 110 år.


 Efter att ha hängt in jackorna i garderoben letade vi oss upp till serveringen så klart.
 Det här var den lilla baren.
Det blev vin till mig och en öl till maken.
Mamma och Christer stod över.
 Vi parkerade oss vid bord 45.
Och inväntade sen den tredje och sista inringningen. Man kan ju inte direkt skynda i sig rödvin.

 Oscarsteatern är otroligt mäktig och vacker. Och som ni ser drog jag och maken ner snittåldern rejält! Men vi gillar att gå på varierande sorts shower.
Men här blev vi uppmanade att stänga av mobilerna eftersom fotografering och filmupptagning var förbjuden under showen. Och jag följer ju alltid alla regler...

 Min mobil måste helt enkelt ha levt sitt eget liv där under showen. Jag förnekar all inblandning.
 I pausen letade vi upp vårat bord med dricka som vi förbokat innan.
Men dom 25 minuterna gick väldigt fort så här fick jag skynda i mig vinet på slutet.




Här vet jag inte alls vad som hände. Helt plötsligt hade jag en massa bilder från showen. Undra om min mobil är en liten ligist. Jsg förnekar även denna gång all inblandning. Favoriterna ikväll var utan tvekan Dan Ekborg och Rachel Mohlin. Helt makslöst duktiga skådespelare. Vi skrattade så vi nästan låg dubbelvikta.
Här har vi stannat till på södermälarstrand och maken tog en bild på vår vackra stad med stadshuset i mitten.

Det var allt denna ( skylt ) Söndag. 
Och som alltid hittar ni fler skyltare inne hos min bloggvän Bp.

Jag tittar in till er andra lite senare. För nu ska vi ut och njuta av denna vackra dag.

Stor kram 
Susanne 


21 kommentarer:

  1. Härligt fina skyltar :) så klart skall man passa på att njuta av vädret kramiz

    SvaraRadera
  2. =)
    Ja, idag måste man njuta av vårsolen!
    Duktig mobil du har=) Kram

    SvaraRadera
  3. Wow! Vilka coola bilder! TUR att din mobil är så busig ;-)

    SvaraRadera
  4. Emellan åt är det härligt att få vara lite kulturell. Det gick var ett bra tag sedan jag var på teater. Njuter av dina bilder på den fina interiören. Din mobil lyckades på egen hand att shota loss Well done!!!

    SvaraRadera
  5. Emellan åt är det härligt att få vara lite kulturell. Det gick var ett bra tag sedan jag var på teater. Njuter av dina bilder på den fina interiören. Din mobil lyckades på egen hand att shota loss Well done!!!

    SvaraRadera
  6. En såväl ovanlig som häftig skyltsöndag.

    SvaraRadera
  7. Vilken underbar kväll ni fick tillsammans men visst var det lite märkligt med bilderna ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilket suveränt inlägg! Har aldrig varit på Oscarsteatern, men vilket fantastiskt bygge! Verkligen häftigt! Otroligt bra bilder också. Är alltid så glad när jag får bevis på att det inte bara är jag som inte har nå't att göra med när kameran går på "autopilot":-)
    Å bilden som din man tog av Stadshuset är bara sååååå WOW!!!

    Tusen tack för ett fantastiskt inlägg till Skyltsöndagen! Stort tack för länken också:-)

    SvaraRadera

  9. Vilken helt underbar kväll. Visst är det en vacker teater, väldigt mäktig
    Hör du, jag vill också ha en sån Mobil som du... 🖒🤗

    Kram ❤

    SvaraRadera
  10. Din sista bild var verkligen super, Stockholm i all ära, där min mamma bodde en gång.
    Rödvin kan man bara inte sopa i sig, det fordrar sin tid och kultur.
    Vilken trevlig kväll! Kram 💚

    SvaraRadera
  11. Visst är den roligaste och bra! När vi såg den var Sanna Nielsen sjuk. Rachel var min favorit också. Finfina bilder, men busig telefon du har 😉 Kram och ha en fin kommande vecka!

    SvaraRadera
  12. Vilken härlig kväll ni verkar ha haft !!...och vilken fin slutbild på självaste Stockholm !!!...hoppas du får en fin start på nya veckan !!
    Kramis bia

    SvaraRadera
  13. Vilken härlig kväll ni hade, och vilken busig mobil du har, hihi! Visst är Dan Ekborg en helt suverän skådis, men jag har inte sett denna uppsättning på Oscars,
    undrar om det inte var väldigt länge sedan jag var på Oscarsteatern...troligen var det när jag såg "Fantomen på Operan" där i slutet av 80 talet med Mikael Samuelsson i rollen som fantomen! Kram och sovgott!

    SvaraRadera
  14. Vilken present!
    Härligt!
    Så tjusig teater, vilka otroliga bilder, ser så härligt ut.
    Det måste ha varit en upplevelse, att sen få skratta riktigt mycket .
    JA vad säger man Kanon! ,-)
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  15. Härliga måndag önskar jag dig :) kram

    SvaraRadera
  16. Härliga måndag önskar jag dig :) kram

    SvaraRadera
  17. Hehe..jag kan inte heller låta bli. Sitter och tänker att nu är det nån som ser mig och lägger beslag på telefonen när jag går ut :P En lite mobilbild kan väl inte göra nån skada :P
    Ha en bra start på veckan, sötis
    Kram Petra

    SvaraRadera
  18. Vilken trevlig kväll på Oscars!Och vilken fin present. Upplevelser är alltid fint att få. Oscars är ja en väldigt vacker teater och visst är det lite glamour att vara här. Har tidigare sett mycketav det som visats på Oscars och det är har alltid varit festligt att vara där. Men nu var det många år sedan. Får bli ändring på det-
    Häftigt med en telefon som llever sitt eget liv. Tror det är ganska unikt så ta väl hand om den.
    Tack för en härlig och rolig skyltning. Uppskattades verkligen.
    Stor kram!

    SvaraRadera

Va roligt att du vill lämna en liten kommentar!