torsdag 23 mars 2017

Det finns inga problem. Bara lösningar!



Med brinnande fötter haltade jag hem från jobbet redan vid 11 med en stor längtan efter min sköna soffa. 
Sen kom jag på att mina nyckar är utlånade till Dennis eftersom han har "förlagt" sina. 😯😓😭
Men tur är ju ändå att solen värmer på altanen och våra utemöbler fanns på plats under möbelskyddet. Så här sitter jag och solar och dricker rödtjut 🍷 ur en uppdrucken redbull burk! 😂
Rosorna jag köpte hem till helgen överlever i lite regnvatten som hade samlats ovanpå skyddet till soffan! 👍
Det finns inga problem! Bara lösningar!

Någon annan som har någon rolig historia om att bli utelåst? 

Kram
Susanne 


15 kommentarer:

  1. Men åh så härligt det ser ut. Jag vill också gå hem från jobbet :)
    Njut, raring
    Puss på´re
    Petra

    SvaraRadera
  2. Det lät lite småmysigt ändå, hihi...det är klart det finns lösningar, åtminstone för det mesta ;))....och vilken tur att solen sken !
    Ha det gott nu....inomhus !!
    Kram bia<3

    SvaraRadera
  3. Brukar inte ha tur med vädret när jag blir utelåst!

    SvaraRadera

  4. Haha, du är ju för härlig. Det ser sannerligen inte ut som du sitter i sjön heller.... :D)

    Stor kram ♥

    SvaraRadera
  5. Jag blev utelåst en gång när jag var 13-14. Det var mitt i smällkalla vintern och när man är tonåring är det ju inte så hippt med termobyxor om vi säger så.... Garaget var olåst så jag fick sitta där i typ 2 timmar innan nästa familjemedlem kom hem... Du ser ut att ha betydligt skönare!!

    SvaraRadera
  6. Hahaha! En väldigt bra dag att vara utelåst på måste jag säga! Att börja "utomhussäsongen" på det sättet kommer du ju alltid att minnas:-)

    Kan faktiskt inte minnas att jag någonsin blivit utelåst. Du ser - jag hade minnats om det hade skett på ett sätt som ditt;-)

    SvaraRadera
  7. Skönt med sådana lösningar i solsken :) Härlig paus i vardagen!

    SvaraRadera
  8. Underbar rubrik. Och så elegant du löste ditt "problem".

    Jag har aldrig blivit utelåst. Jag har en känsla av att den möjligheten inte går ihop med min personlighet. Jag som dessutom hade hela min yrkeskarriär i fängelsevärlden.

    SvaraRadera
  9. Så fint du löste ditt problem och så enkelt och bra.
    Sitta och njuta och sola samtidigt, helt underbart.
    Nej, jag kommer inte ihåg att jag blivit utelåst eller glömt nycklarna. Hoppas att det inte händer heller.
    Fin bild av dig.
    Trevlig fredag.
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Så finurligt! Helt rätt inställning =) Ha nu en bra helg. Kram

    SvaraRadera
  11. Ingen i klass med denna tyvärr! När det hänt mig har lösningarna varit långt borta och rödtjutet med för den delen ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  12. Haha! Vilken underbar historia, och sann ser den ju ut att vara också, du har ju bevis!
    HA nu en fortsatt underbar helg! Varm Kram! ♥

    SvaraRadera
  13. Härligt när det löser sig men förstår att det blev kallt efter ett tag. När min syster var ca 8-9 låste hon ut vår kusin=barnvakt på husets balkong på andra våningen. Hon fick ropa på folk som gick förbi som kom in och hjälpte henne ☺

    SvaraRadera
  14. Haha! Nöden är uppfinningarnas moder heter det ju - snygga lösningar där :-)

    Vi har alltid haft patentlås där jag har bott (såna som låses av sig själva om man inte ställer upp dom). Det har orsakat utlåsning för min del vid ett flertal tillfällen.
    En gång lyckades jag till och med med bedriften att först låsa ut Anders på den inglasade balkongen och sen gick jag ut, slängde igen dörren och var raskt utelåst själv. Haha! Grannarna som hade reservnycklarna var självklart bortresta... ;-)
    En annan gång slängde jag igen dörren när jag och svägerskan skulle rulla oss i snön när vi bastade. Då var i och för sig grannarna hemma, men jag hade ingen jättestor lust att springa över gatan i snön spritt språngandes näck (handdukarna låg inne). Vid ett sånt tillfälle är det jättebra att det finns fönster i bastun så man påkalla uppmärksamheten till dom som sitter kvar där inne :-D

    SvaraRadera

Va roligt att du vill lämna en liten kommentar!