fredag 18 december 2015

Jo, jag lever och mår bra!

Även om det varit tok mycket på jobbet inför semestern. 
Men nu är alla beställningar klara och de sista två dagarna nästa vecka kan jag koppla av och "bara" jobba. 
Jag har tack o lov fantastiska medarbetare som gör varje dag rolig på jobbet.
All kärlek till er!
❤ ❤ ❤ 
Idag blir det lite smått och gott av bilder från tiden jag varit frånvarande här på bloggen.


Den här bilden tog jag på lucia när vi fick den första lilla snön.
Julgransförsäljarna kämpar på varje dag i regn, kyla och blåst. All heder åt dom.
Måste även slå ett slag för vår otroligt trevliga man som står varje lördag och söndag och säljer situation Stockholm utanför jobbet.
Men honom tog jag inget kort på.

Även om det ska bli otroligt skönt att åka bort så känns det lite konstigt att inte fira jul hemma med julgran, Kalle Anka och allt annat som hör till.


Här kommer ett försenat bidrag till "skyltsöndag".
Det roliga, eller snarare tragiska med denna skylt,  är att dom sågade ner det stora trädet som stod där. 
Så jag förstår inte alls vad skylten menar.


Hemma på våran gata är det juligt minsann. 
Den ena grannen är värre än den andra.
Men fint är det när man kommer hem från jobbet i mörkret. 

Nu skall jag njuta av en ledig helg med bara avkoppling.
Imorgon ska vi se nya Star wars!
Är det någon som sätt den och kan säga vad du tyckte utan att spoila?

Måste avsluta med att ge er alla som är med i "skyltsöndag" beröm för fantastiska skyltar.
Jag har följt er alla, även ni som inte skyltar, även om jag inte alltid kommenterat.


Ha nu en fantastisk kväll och helg!

Många kramar från mig!

Susanne 



17 kommentarer:

  1. Så skönt att äntligen få ett livstecken av dig igen. Förstod att du har mycket på jobbet just nu och inte orkar skriva inlägg.

    Är väldigt glad över att du till och med tänkt på Skyltsöndagen. Ja, jag är impad faktiskt:-) Å du tog verkligen en bild på en banderoll som får mig att bli riktigt arg. Hatar när man sågar ner träd utan vettig anledning. Å den enda vettiga anledningen för mig är när trädet är sjukt - inte för att trädet står i vägen för nå't nytt som ofta är fult. 1 000 tack för att du skyltade och kollade allas bidrag. Eloge:-)

    Roligt att du tycker att det känns konstigt att åka bort över jul och nyår. För oss är det precis tvärtom. Det är nämligen första gången på fem år som vi är på hemmaplan, vilket känns lika konstigt för oss som för dig, fast tvärtom om man säger så;-)

    Njut av din lediga helg - snart har ni sol, stränder och paraplydrinkar att njuta av:-)

    SvaraRadera
  2. Förstår att det är mysigt att komma hem med alla dekorerade och upplysta balkonger. Ser så fint ut.
    Anette

    SvaraRadera

  3. Men så fint julpyntat det är hos dig, mysigt...jag har firat många jular utomlands men alltid har jag ändå fått både julbord och gran, går nästan inte komma ifrån...

    Stor kram på dig ❤

    SvaraRadera
  4. Vilken tjusig gata du bor på; och intressant arkitektur.
    Gillar i högsta grad!

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  5. Hej

    Ibland eller ganska ofta så bara svischar dagarna förbi... Skönt att du känner dig i fas med jobbet och jag kan förstå att det känns konstigt att inte fira jul hemma. Jag försöker intala min man att vi kan väl testa en jul att vara borta :-/ vi är inte på samma nivå där ;-) suck!

    Jag har aldrig sett en star wars film så från mig kan du inte få något omdöme.. Hoppas ni får en mysig biostund och en skön ledig helg

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Ja det är mysigt med jul och allt som hör till men ibland blir det bara för mycket och man vill dra sig undan till något som lugnar ner. Hoppas verkligen att du/ni får en härlig och minnesvärd resa. Önskar dig all glädje och tillfredsställelse med den. Snön kommer du ju inte att sakna för den lyser med sin frånvaro och skall så även under julen.
    Det ser mysigt ut hos er där du bor jag gillar såna hus.
    Ha det gott i helgen
    Kram Meta

    SvaraRadera
  7. Ja, ibland undrar man var dagarna tar vägen. Det värsta är att det är livet som går... Skön känsla när man kommer ikapp, och underbart med bästa kollegor. Vilken fantastisk huslänga :) Bor du i den?!
    Ja, snart har du/ni semestern att njuta av, och det är ju livet!!!
    Lördagskram från Kate

    SvaraRadera
  8. Gud vilken mysig gata du bor på. Grannarna är duktiga på att pynta. :-) Ibland undrar man var tiden tar vägen och det är naturligt att inte hinna allt man vill, så är det bara, även om man hade velat. Kramizz och ha en helt underbar helg/Laila

    SvaraRadera
  9. Det är fint med alla extra ljus runt omkring nu :) julkänslan infinner sig mer och mer!
    Önskar dig en fin helg!

    SvaraRadera
  10. Skönt att det har lugnat ned sig lite nu :-)

    Jag måste nog erkänna att jag inte har sett en enda av Star Wars-filmerna...

    Imorgon är det Skyltsöndag igen :-)

    SvaraRadera
  11. Vi såg filmen igår.... nja inte det bästa jag sett kan jag säga och det finns lite frågetecken så här efter när man tänker tillbaka på den.
    Du ha en helt underbar semester! Det är du värd, släpp alla måsten och bara va! Kram

    SvaraRadera
  12. Vad roligt att få se ett litet livstecken från dig och höra att du bra! Hoppas du får en bra och mysig helg med film och avkoppling. Kramar

    SvaraRadera
  13. Juligt och grant på din gata ;)
    Jag har inte besökt så många bloggisar då jag varit bortrest med "nästan" bloggpaus.
    Ha det så gott, lördagskram, Gerd

    SvaraRadera
  14. Oj, jag trodde nästan att ni hade åkt på semester ;)...åker ni över julen och vart ??...hur som helst blir det säkert roligt och bra ;))
    Här blir det lugnt i jul...bara vi tre i familjen...men det ska bli skönt tycker jag ;))....ser framemot nyårsafton, då blir det fart, haha...
    Kram och ha det gott!!
    Bia

    SvaraRadera
  15. Så kul med ett inlägg hos dej! Visst blir man glad av allt ljuspynt i detta mörker! Men snart är du i ljuset och värmen, fast förstår att det känns konstigt! Jag har aldrig firat jul utomlands..ännu...men jag gör det gärna!
    Killarna i familjen har bokat "Star wars" filmen i mellandagarna då minstingen kommer hem från Malta, men jag har inte sett en "star wars" film, och är tyvärr inte intresserad heller...men lite avis är jag på dem i alla fall, som får mysa ihop på bio sådär! Men sen kommer de hem och då ska vi ha middag med släkt och vänner!
    Ha en några bra jobbdagar innan ni drar iväg! Stor Varm kram till Dig!!!♥

    SvaraRadera

Va roligt att du vill lämna en liten kommentar!