söndag 25 september 2016

Skyltsöndag!

Det är tur att jag har min kära make som ger mig bloggfoder när jag legat sjuk hela veckan. 

Välkommen till Oktoberfestivalen! 

Augustiner- bräu grundades 1328 och är det äldsta oberoende bryggeriet i München.
Det här är visserligen ingen skylt.
Men festdeltagarna däremot är mycket duktiga på att skylta med folkdräkter på festivalen. Och det är ju jätte roligt.

Och som alltid här det härliga Bp som håller i denna roliga bloggutmaning. 

Jag är mycket piggare idag och har bl.a sysslat med det här:

Kanelbullensdag är ju bara drygt en vecka bort. Och så har äpplet fått en egen dag från i år.  Och det måste ju firas. Har ju liksom drösvis med äpplen. Så alla anledningar till att använda dom välkomnas. 

Ha det fint resten av kvällen!
Kram
Susanne 


10 kommentarer:

  1. Du jag tror jag kommer förbi på fika! Allt ser så gott ut =)
    Bra att ha en fotande make!
    Hoppas nu att du mår toppen imorgon. Kram

    SvaraRadera
  2. Vad trevligt att du är mycket bättre idag då fr ingen vill ju vara sjuk hur länge som helst. Den festivalen har jag lyckats missa eller kanske medvetet. r ingen älskare av stora tillställningar liksom. Bakat har du gjort ser sååå smarrigt ut.
    Ha nu en fin början på veckan
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Oj vad du har varit på G ,-))) Härliga bakverk ,-)
    och skyltfoton, skönt att du är piggare.
    Ha en fin kommande vecka!
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  4. Höstigt inlägg med oktoberfest och äppelkaka! Trevligt båda två :) Och kanelbullar är ju bara för gott!! Fint det blev i vardagsrummet! Alltid kul att förnya lite. Och oftast kan man göra stor skillnad med små medel :)
    Nu hoppas jag bihålorna och hostan ger sig så du känner dig pigg igen. Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga bilder från Oktoberfesten från München. Å även bilden som du tror inte har en skylt har faktiskt en på det vita huset längst bort till vänster. Härligt med en make som levererar bloggfoder. Å han måste ha riktigt skoj, jag menar alla sitter ju med kortärmade skjortor och t-shirts på området. Å hur otroligt stort det är. WOW!

    WOW även för dig att du känner dig så mycket bättre. Å flitigt har du också varit ser jag. Men eftersom jag inte är någon sötis så tar jag nog hellre en öl på Oktoberfesten måste jag säga, men maken min skulle nog hugga i din äppelkaka;-)

    Hälsa maken och tacka för ett toppen bidrag till Skyltsöndag! Å du - tack för länken också:)

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder från Oktoberfestivalen! Skönt att du mår bättre ... och oj så duktig du är som bakat både äppelkaka och bullar :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  7. De där bakverken lockar mer än oktoberfesten! ... det KAN bero på att jag är väldigt kaffesugen just nu ... men mest beror det nog på att det ser fantastiskt gott ut! :)

    SvaraRadera
  8. Tack för fina öl-skyltar från oktoberfesten! Festligt!
    Och duktig du är, med baket!
    Krya på dig kram ♥

    SvaraRadera
  9. Vad coolt att vara på plats på den riktiga Oktoberfestivalen! Fast mig veterligen är det september fortfarande? ;-) Vad synd att du inte var där du med...

    SvaraRadera

Va roligt att du vill lämna en liten kommentar!