onsdag 14 september 2016

Onsdag och ledig!

Idag värmer solen riktigt gott.
Jag är helt inne i min nya bok Dold agenda.
Härligt att äntligen komma igång med läsningen igen. 
Maken tycker däremot inte det är lika roligt när han bara får mm till svar på kvällarna när jag är som mest uppslukad av boken! 😂😂😂
Men så blir det tyvärr när man är mitt uppe i något jätte spännande. Men ikväll när han kommer hem så har jag hunnit läsa ut den.
Måste bara hitta en ny spännande bok nu.
Tips mottages gärna! Gillar romaner i deckarstil. Eller en helt vanlig deckare.

Ikväll kommer ytterligare en middag intas på terassen. Och vi njuter för fullt!

Stor kram alla ni fina!
Susanne






31 kommentarer:

  1. Jag har kommit av mig lite med läsandet just nu. Det är så mycket att göra, och på den "lediga tiden" tar datorn en del i anspråk. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dessutom hinner väl dina ögon aldrig vila nu på semestern så mycket som ni har att titta på! :)
      Fortsätt att njuta!
      Kram ❤

      Radera
  2. Visst är det härligt väder just nu så det är bara att njuta av september som visar sig från sin bästa sida :D

    Kram och ha en bra kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen! :)
      Det har hittills varit en underbar vecka!
      Trevlig helg!
      Kram! ❤

      Radera
  3. Jag läser mycket, men just nu står det still med tips. Sekten på Dimön, har du läst den?

    SvaraRadera
  4. Jag har tappat läslusten just nu, men hoppas att den snart är tbx. Hammarbyserien av Carin Gerhardsen är kanonbra,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Blir jätte glad över alla jag får! :)

      Radera
  5. Vilken perfekt dag att vara ledig på! Tack för boktipset. Gillar också deckarromaner eller deckare. Här kommer ett tips - Cilla och Rolf Börjlinds böcker är enastående. Läs dom i ordningen som de kom ut. Du kommer att älska dom!

    SvaraRadera
  6. Jag som aldrig läser..... somnar innan jag hunnit öppna boken när jag lägger mig ner i sängen!! Men när jag väl har läst, sås gillar jag faktiskt deckarromaner, och gärna svenska!
    Ha det gott, vännen!
    Onsdagskram från Kate

    SvaraRadera
    Svar
    1. Därför sitter jag alltid upp och läser. Jag är likadan som du! Hihi... somnar direkt! :)
      Trevlig helg!
      Kram! ❤

      Radera
  7. Bra böcker man fastnar i är en tillgång, men inte alla i ens närhet tycker det. Förståligt.
    Rekommender boken av Malin Persson Gioliti "Störst av allt". I mitt tycke läsvärd.
    Mysigt med det fina vädret och middag på balkongen är alltid fint.
    Hoppas ni har en bra kväll.
    kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Toppen med ytterligare ett tips! :)
      Skall kolla upp den boken också.
      Behöver massor inför vintern.
      Trevlig helg i värmen!
      Kram ❤

      Radera
  8. Min salig make gillade inte när jag läste för länge, jag blev för uppslukad ;)
    Ja, det är inte lätt att tillgodose allt och alla.
    Önskar er en fortsatt trevlig kväll!
    Varm kram, fina du ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han pysslar med sitt han också på kvällarna så det går ingen större nöd på honom! :)
      Trevlig helg! ❤

      Radera
  9. Hej på dej !
    Har inte hunnit läsa mycket i sommar, mest inredningstidningar faktiskt !
    Men det är härligt när man har någon god bok att se framemot !
    Hade ni trevligt på semestern ?...det hade vi ;))
    Hoppas allt är bra med dej min vän !
    Kramis<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hade en underbar resa på alla sätt! :)
      Och jag har sett på dina bilder att ni också hade det fantastiskt!
      Ha nu en riktigt fin helg!
      kram ❤

      Radera
  10. Åh va skönt med läsning ute på terassen! Jag är ju dålig på att koppla av på dagarna..hm, måste bli bättre på det! Älskar ju att läsa, och ser fram emot det nu när vi ska ut och resa. Har läst Sofie Sarenbrants "Visning pågår" ( hon tipsade mej själv via instagram att börja med den boken!), och har nu en till av hennes böcker som ska läsas på semestern : Vila i frid. Kram till dej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också väldigt svårt att koppla av hjärnan efter jobbet. Men en trött kropp hjälper...
      Det är riktigt skönt att slå sig ner ute på terassen eller inne i soffan och läsa en stund. Tack för dina tips! :)
      Skall kolla upp dessaböcker också! 😙
      Kram och trevlig helg! ❤

      Radera
  11. Skön känsla när man är helt inne i bokens värld :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en riktigt skön känsla att få koppla bort allt annat en stund! :)
      Trevlig helg vännen! ❤
      Stor kram.

      Radera
  12. Härligt när man hittar BRA böcker ,-)
    Tack för tipset ,-)
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det verkligen!
      Stor kram och ha en jätte fin helg! ❤

      Radera
  13. Har du läst Mons Kallentoft´s böcker men läs dem i ordning då är det lättare att hänga med, även om det går att läsa dem fristående. Sen har du ju tre läskiga böcker av Emelie Schepp bör också läsas i ordning. Själv har jag precis börjat i boken Livet efter dig av Jojo Moyes efter tips på någons blogg. Ha en bra eftermiddag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej dom har jag inte heller läst.
      Jösses så många bra tips jag har fått nu.
      Nu har jag hela vintern klar! :)
      Tack! ❤
      Trevlig helg fina du!

      Radera
    2. Livet efter dig läste jag däremot för flera år sen och den var jätte bra! :)

      Radera
  14. Det där med böcker kan vara farligt för mig, jag kan liksom inte sluta om de är bra. hela dagen eller natten kan gå åt till att läsa ut boken.Puh, det är inte bra. Måste nog lära mig att läsa en liten stund i taget. Just nu har jag ingen bok liggandes och det känns bra.Jag vill njuta av det härliga vädret och vara ute så mycket jag kan men det blir inte mycket gjort sitter i skuggan och njuter.
    Ha ett gott slut på veckan
    kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här! :)
      Men jag sitter ute och läser så mycket jag kan. Det är riktigt rogivande!
      För några blommor på kollo har jag knappt då bocken ätit upp nästan allt för mig! :(
      Bättre lycka nästa år då jag är beredd med det nya medlet! 👍
      Trevlig njutbar helg!
      kram ❤

      Radera
  15. Ja, ibland blir man helt uppslukad av det man läser och det är svårt att slita sig :)
    Ha en bra fredag
    Kram

    SvaraRadera
  16. Böcker läses bäst på egen hand...frugan blir så trött när jag inte svarar...haha....ja så kan det vara.

    Ha en fin kväll.

    SvaraRadera

Va roligt att du vill lämna en liten kommentar!