söndag 26 juni 2016

Skyltsöndag!

Hej hopp!
 Jag försvann visst den här veckan. Det bidde helt enkelt lite för mycket med jobb, besök av mamma och midsommarförberedelser.
Jag hoppas att ni har haft en jätte fin midsommarhelg!
Berätta gärna vad ni gjorde! :)
Vi var 20 vuxna och barn ute på kolonin på midsommarafton som åt gott, körde 5-kamp och hade riktigt trevligt.
Och vädret skötte sig utmärkt från kl 10 på fm och HELA midsommarafton.
Våra grannar shockade dock mig totalt när jag fick se vad dom planerade att lägga på grillen.
Mer om det imorgon.

Nu är det dags för veckans skörd av skyltar.
Stort tack till BP som håller i denna roliga utmaning!
Se där! Nu kan vi swisha betalning för pilkastning och skytte. Modernt och bra tycker jag!  :)
 ....dom som vågar sig över till mig klyver jag på mitten. Är uppe i ca 100 st nu.
Många hundar promenerar med sina ägare i vårat område. Men alla är inte lika duktiga på att ta upp efter sina fyrbenta vänner.
Japp! Ni ser helt rätt.  Anledningen till denna skylt ligger kvar på gruset.

Ikväll blir det hämtmat i form av Pad Thai.
Och så veckans game of thrones som vi inte hunnit se än.

Allt gott till er alla!
Kram
Susanne







18 kommentarer:

  1. Finurlig rubrik, först tänkte jag att tryckfels Nisse varit i farten men mot slutet förstod jag sambandet, Kul ! Min midsommar finns att läsa hos mig :) ennasbarn.bloggplatsen.se. Kramar

    SvaraRadera
  2. Mmmm bra midsommarväder ända tills nu för åskan mullrar i kanten och regent är på ingång. Det låter som grannarna ska grilla sniglar.... Nä det tror jag inte. Jag har bara tagit två sniglar i år än så länge och jag hoppas att det stannar vid det. Däremot fick jag ha ihjäl en skadad harunge som katten tagit med hem idag på fm. Det var längesedan han kom hem med harar, jag hoppas att det dröjer till nästa gång. Ha en fin söndagskväll! Kram

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder från midsommarfirandet! Å vädret var ju faktiskt riktigt varmt, doch inte soligt hos oss. Igår var det dock drömväder.
    Skylten med mördarsniglarna får mig att gapskratta. Undrar om de är läskunniga, sniglarna alltså;-)
    Tusen tack för toppen skyltning och länken!

    SvaraRadera
  4. Haha! Braiga skyltar! :-)

    Vilket härligt midsommarfirande ni hade! Här var det inte så dumt heller, fest i dagarna tre. Först spansk midsommar, sen svensk midsommar och sist men inte minst en liten midsommarefterfest igår :-)

    Ha en härlig söndagskväll!

    SvaraRadera
  5. Ja, vilket midsommarväder det blev! Vi var i husvagnen, låg på stranden, badade...
    Ni verkar ha haft det jättebra!

    SvaraRadera
  6. Härliga midsommarbilder!
    Ja, här hos mig var det midsommarkanonväder hela m-aftonen, m-dagen och idag. Önskeväder!
    Braiga skyltar!
    Skyltsöndagskram ♥

    SvaraRadera
  7. Så härligt att ni fick så fint midsommarväder :)
    Vi firade också "svensk" midsommar här i Spanien med sill, jansson och en massa annat gott :)
    Ha en fin kväll
    Kram

    SvaraRadera
  8. Hos er var det allt livat och glatt härligt och denna midsommaren kommen man nog sent att glömma med detta vackra vädret.
    Jo du det går undan rätt som det är så har en vecka gått nu börjar vi på en ny innan det är dags för semestrar
    HA det gott
    Kram Meta

    SvaraRadera
  9. Åh GoT...! Bara ett avsnitt kvar nu på den här säsongen... aaah!

    SvaraRadera
  10. Så många fina härliga midsommarbilder! Verkar som ni haft det toppen! Precis sådär ska en midsommar vara. Vi tog det lugnt för sonens skull. Han har mått lite bättre nu :)
    Swisch är en fantastisk uppfinning, så smidigt! Mördarsniglar är inte lika bra, vi plockade och la i salt förut, då smälte de. Sen köpte vi myskankor och hade ett par år, efter det var det tomt på sniglar i ca 5-6 år. Nu börjar de tyvärr komma tillbaka.
    Vad roligt att du ska börja jobba igen, på riktigt som du skriver. Blir det helt och hållet på din egen avdelning?
    Ta det lugnt med fötterna! Semester snart? Jag jobbar en vecka till. Sen följer jag med min man till Göteborg igen. Ta hand om dig! Kram

    SvaraRadera
  11. Vilket härligt midsommarcollage! Förstår att du haft mer än fullt upp.
    Dina skyltar var så bra! Hoppas att sniglarna kan få läshjälp så att de förstår innebörden av skylten. Vad gäller "swish" så kan det kanske vara bra, men jag kör med cash. Funkar även då det elektriska ligger nere.
    Vi har haft en bra midsommar, men min fot har inte varit i topptrim direkt.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  12. Ja, det blev verkligen en härlig midsommar :) Bra skyltar hos dig - och bra med swish - under förutsättning att det fungerar med mobil täckning, vilket inte alls är fallet alla gånger.
    Vi tog med oss husbilen och åkte till goda vänner utanför Örebro, där vi firade lugnt och fint med god mat och dryck :) Midsommardagen var vi bl.a uppe på Kvarntorpshögen utanför Kumla - "Konst på hög" - och en fantastisk utsikt - väl värt ett besök om man inte varit där förut... och vädret var perfekt!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Vilka ljuvliga foton ♥ ...
    Här var Midsommar alldeles fantastisk i tropisk värme :)

    /Kramelikram pårej!

    SvaraRadera
  14. Vilken härlig helg ni har haft! Vi firade med det traditionellt gåsalopp och sedan så var det picknick i stadsparken. Därefter god mat och dryck i trevligt sällskap :D Precis som det skulle vara!

    Hoppas du får en bra start på veckan!

    Kram <3

    SvaraRadera
  15. Så fina ni är. Härliga sommartjejer och killar. Jag hade ingen krans men hade gärna velat ha det. Får fixa det till nästa midsommar. Skönt att höra att det blev ok med din hand. Kommer ihåg en gång när jag vickade i skolkök. Lyfte på ett lock och det var ångande vatten under som brände min hand. I köket fanns sprayplåster som jag vet att jag fick. Hade jäkligt ont ändå.
    Ha en fin start på veckan, goding.
    Stor kram från Petra

    SvaraRadera
  16. Härligt bildcollage ;))
    Jo tack midsommar var bra här med...och bra väder fick vi ju också ;)
    Nu är kylan på väg tillbaka tyvärr...
    Hoppas din vecka blir bra trots sämre väder...
    Kramis bia

    SvaraRadera
  17. Vilka härliga midsommarbilder och så fina kransar ni har! Glad midsommar i efterskott till dig! Kram

    SvaraRadera

Va roligt att du vill lämna en liten kommentar!