söndag 17 januari 2016

Skyltsöndag!

Som det ser ut nu så gav min promenad igår en massa frisk luft men dock inget bidrag till tävlingen eftersom jag, efter minst 10-15 försök, inte lyckats lämna någon kommentar och eller mitt bidrag på Bosses hemsida.
Suck.....!

Idag är det Söndag och således dags för en ny utmaning med skyltar! :)
Jag hittade lite mer på min promenad igår.

 För er som inte ser vad det står på den gröna skylten så står det så här:
" Till tomten. Här finns det bara snälla barn. "
Skönt att han fick veta det innan han klev innanför dörren. Eller så väntar dom fortfarande på att han ska komma.
Hade ingen vidare lust att kravla in i buskarna nedanför för att få en bättre bild. Sorry! 

 Denna bil och tillhörande skylt gick jag förbi på väg ner till sjön.
Uppmaningen till bad kändes dock inte så inbjudande med rådande -14 grader.
Och här kan jag säga att oavsett utlopp så var isen allt annat än svag.

Stort Tack till BP som håller skyltsöndag vid liv!

Ha en fortsatt härlig söndag allihopa!

Kram 
Susanne 

15 kommentarer:

  1. Den där med bad var ju bra det finns massor av roliga regskyltar får nog ta med kameran nu. Dagens skylt från mig finns som vanligt på fotobloggen där passar de bättre tycker jag
    Ha en fin vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Så bra, så.
    Inget kul att gå och bada ;)
    Tack för din skyltning! Stor kram ♥

    SvaraRadera
  3. Tycker du är suverän att fota skyltar irl i den här kylan. Å som vanligt lyckades du alldeles utmärkt.

    Så gulligt att informera tomten innan han försöker kliva upp på balkongen och ramlar ned.

    Skrattade gott åt registreringsskylten. Bilen är ju köpt i Göteborg ser jag - det är kanske varmare där;-)

    Bra också att du testade isen, jag menar där kunde du ju fått ditt (ofrivilliga) bad;-)

    Stort tack för tre härliga skyltar och länken:-)

    Svar: Det var en himla tråkig historia med Bosse kan jag säga. Pumita förklarade för honom att det var hon som uppfunnit Skyltsöndagen, men bjöd till och med in honom att i stället vara med i hennes utmaning. Sedan blev det bara värre och värre. Så himla trist att känna sig tvungen att sluta blogga på grund av att en annan "plankade" temat och överreagerade totalt. Har aldrig varit med om nå't liknande. Å då har jag ändå bloggat i nästan åtta år.

    SvaraRadera
  4. Så bra ändå att isen är hållbar på sommaren, för den var väl bara svag på vintern, va? ;-)

    SvaraRadera
  5. Ja, att vinterbada nu är riiiiktigt modigt! =D Smart att sätta upp en skylt till tomten så att han får koll på läget. Man kanske skall anamma den idén till nästa år? =) Kram

    SvaraRadera
  6. Brr den här helgen har varit svinkall men vad gör man inte för BP som förvaltar fotoutmaningen. Jo man ikläder sig varma kläder och kamera. Fyndiga skyltar hos dig som jag gillar skarpt. Skylten för svag is vintertid var rolig för is om sommaren ser jag bara i form av isbitar i drinkar och i fiskaffären:-)

    SvaraRadera
  7. Undrar hur svag isen är sommartid då?!? ;-)
    Kram på dig ♥

    SvaraRadera
  8. Haha sådär med reg skyltar kan jag och sonen sitta och hitta på...

    Usch då inget vidare med kli i halsen, då
    Är
    Det gott att äta typ hela knäckebröd hehe
    Hoppas du mår bättre

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  9. En skylt kan ju inte vara nog så tydlig haha. Kram Anette

    SvaraRadera
  10. Så bra att antingen får Bosse oss ut på promenader eller också är det andra skyltar som gäller. Bad känns nte optimalt och svaga isar är tveksamt. Snälla barn? Tja kanske finns det några.
    Bra jobbat och frisk luft har du ju fått.
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Duktigt att komma ut i det kyliga vädret.

    SvaraRadera
  12. Nej nu längtar man allt efter sommaren och en massa varma bad :)

    SvaraRadera
  13. För att se den gröna skylten måste man nog vara mer eller mindre översynt ;-) Visst bad du väl om varmare väder så att det du snart kan ta ett bad. Kul med reg.skyltarna, det får mig att öppna ögonen när jag är ute på stan. Vi har Larnita på vår bil. Kombi maken Lars och Anita.
    Tack snälla för dina rader hos mig. Blir så glad att du tittar in trots att jag inte skyltar :-)

    SvaraRadera
  14. Ärligt med bilder där man känner igen sig ;)
    Sv: Pga hög arbetsbelastning så går jag bara på ansiktsmassafw varannan vecka.

    SvaraRadera

Va roligt att du vill lämna en liten kommentar!