fredag 9 oktober 2015

Fredag och vinlotteri på jobbet!

Hur roligt är det inte med vinlotteri!
Det hade vi på jobbet idag. 


Man får en lott med sitt namn på för varje flaska man lämnar in! Vi bestämde en summa på minst 89:- och det blev 15 flaskor i potten. 
Och idag var det dags för dragning! 
Jag hade lämnat in två flaskor i hopp om att öka mina chanser. Fyra namn drogs. 
1:an skulle få sju flaskor, 2:an sex, 3:an och fyran två var men då fick 3:an välja först!
Första namnet drogs...inte jag. 
Typiskt. Men jag tänkte väl att det skulle vara för bra för att vara sant.
Andra namnet drogs...Och det var mitt namn! Jippi!!
Fyra flaskor. Jätte kul.
Sen drogs tredje namnet...inte mitt.
Och jag hade ju redan vunnit så jag räknade absolut inte med att ha sån tur att mitt namn skulle dras igen. 
Fjärde och sista namnet drogs....
Mitt namn  IGEN! Dubbel Jippi!!!
Så jag kom hem med sex flaskor vin idag!
Och roligast av allt är att jag inte provat någon av de här flaskorna förut!  :)



Äntligen är arbetsdagen slut och den lediga helgen har börjat! 
Och det ska bli såååå skönt.

Önskar er alla en jätte fin kväll och en fantastisk helg! ❤

Kram 
Susanne 





16 kommentarer:

  1. Grattis snygging 💗Perfekt avslut på en fredag på jobbet :)
    Hoppas du får en fantastisk mysig helg med familjen.
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  2. Snacka om tur!!!! Stort grattis!!! Ser att du fått lite Portvin också, gott aperitifvin!
    Ha en skön helg!!

    SvaraRadera
  3. Vad kul. Tänk att ibland händer det otroliga. Periqita har jag druckit mycket förr ett bra matvin. Lycka till och grattis. Vi kan väl få ett utlåtande om vinerna när du smakat
    Ha det gott och njut ett vin kanske i helgen
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Du verkar ha lika flyt som jag, haha.....vad roligt att vinna sex flaskor !!!
    Du får väl "klämma" en flaska i kväll då, hihi...
    Ha en toppen helg vännen!!
    Kramisar<3

    SvaraRadera
  5. Bingo! Stort GRATTIS till dubbelvinsten. Nu lär du klara av helgen iaf;-)

    SvaraRadera
  6. Grattis till vinsten! Så kul...
    Så roligt att ni fick en lyckad aw
    Hoppas du Har en skön och avkopplande kväll

    Kram Sandra

    Så gulligt av Sanna att skicka boken <3

    SvaraRadera


  7. Hi hi hi... Nu har du att göra, skål! =)

    Stor kram ♥

    SvaraRadera
  8. Skål & grattis till vinsten, kära du!
    Fredagskram från Kate

    SvaraRadera
  9. Skål tamefan ( hi hi...) som Jacob Dahlin brukade säga... Vad kul att du fick vinna =) Ha en fin lördag!

    SvaraRadera
  10. Åh! Grattis! Hoppas att dom andra inte blev alltför sura... ;-)

    Det enda jag har provat av dom där vinerna är Periquita. Det var gott. Tror jag, om jag minns rätt. :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas förresten att vinerna inte är sura dom heller ;-)

      Radera
  11. Grattis till vinsterna :)
    Önskar dig en fin helg!

    SvaraRadera
  12. Grattis till vinsten! Du får gärna berätta vad du tyckte om de olika vinerna. Så där så att man kan få ett tips (urdålig på det här med vin - tycker det är gott, men kan ingenting) Fin helg till dig. Stor kram

    SvaraRadera
  13. Jag kommer galopperandes och hjälper dig att prova!
    Vilken skatt alltså=)) Härligt med sånt man inte testat också.

    Kramen Hannis

    SvaraRadera
  14. Himmel vilken tur du hade. Grattis till alla flaskorna. Det är roligt med vinlotteri, för man får ju flaskor man kanske inte hade köpt själv. Hur ofta har ni vinlotteri. Vi har en gång i månaden.
    Har du hunnit prova nån redan ;)
    Ha en skön lördag kväll.
    Kramar i massor till dig sötis.
    Petra

    SvaraRadera
  15. Grattis!!! Periquita och Musella är jättegott! Och portvinet till lite ost, mums! Ställ in portvinet i kylen så håller det sig öppnat i över en månad. Man dricker ju inga större mängder av det.

    SvaraRadera

Va roligt att du vill lämna en liten kommentar!