lördag 18 juli 2015

Semesterdag nr ett:

Den började tyvärr på samma sätt som sista arbetsdagen slutade.
Och inte kunde jag sova speciellt länge heller.
Vaknade 04.30!
Rotade fram alla tänkbara hjälpmedel som fanns hemma och kröp ner i soffan och tittade på dålig morgon tv.
Lyckades somna en stund framför tv:n.


Åt lite färska hallon som maken och barnen köpte till mig igår. 
En vacker blomma från buketten jag fick av dom igår fick vara med på bild också!  :)
Skulle säkert blivit bättre med system kameran.
Men jag är lat och orkar inte lägga över alla bilder till datorn för att sen fixa med bloggen. 
Mycket lättare att ta kort med mobilen och lägga in. 

Alla, utom jag som inte orkade, hade ju redan packat det dom skulle ha med sig redan igår. Så vi hade en lugn morgon!

Min äldsta prins förvånade mig rejält när han kom upp redan kl 9 och kröp ner i soffan med mig!
Minns inte senast han låg med huvudet i mitt knä och jag strök fingrarna genom hans hår.
Det är ju sånt som aldrig händer längre!
Det var verkligen jätte mysigt! ♡


Väl framme i Göteborg. Efter att vi checkat in på hotellet. Som för övrigt låg ett stenkast från Avenyn.
Tog vi en promenad på stan. 
Sen gick vi "hem" och bytte om.
Promenerade de långa 300 meter till alla restauranger och gick in på Olearys! ;)
Det var den restaurang som vi kände passade barnen bäst! 


Vi hade en jätte trevlig kväll hela familjen. 
Vid 21 tiden följde jag barnen till hotellet. 
Sen satt jag och maken kvar ett par timmar till och mös och pratade! ♡


Den här snyggingen ville lilleman ta bild på när jag lämnade av dom på rummet! :)
Han älskar snygga bilar!

Som ni ser så kämpar jag på trots hosta och seg i huvudet!
Det är ju ändå semester!  ;)
Nu är det strax läggdags.
För imorgon ska vi köra All in på Liseberg!

Vill passa på att gratulera sötaste Petra för att hon vann en jätte stor kartong med kexchoklad igår på Liseberg. 
Barnens mål är att vinna minst två stora kartonger med choklad! :)
Helst Toblerone. 

Hoppas ni andra har haft en fantastisk dag!
Jag har hunnit läsa några bloggar i bilen mellan tupplurarna! 
Men långt ifrån alla. 

Håll tummarna för att vi kommer hem till hotellet imorgon med famnarna fulla av choklad som vi älskar! :)

Stor kram till er alla ♡

Susanne 





10 kommentarer:

  1. Vilket härligt collage på din familj! Å dina grabbar är ju kopior av din man, som ser otroligt trevligt ut. Han kan då verkligen inte förneka faderskapet om man säger så;-)

    O'Learys är ju idiotsäker... om man har barn med sig. Så bra tänkt där.

    Nu önskar jag er all lycka i världen att ni kommer hem med så mycket chokladsom möjligt!
    Å du ser oförskämd fräsch (och snygg) ut med tanke på att du är förkyld!

    Go for it imorgon!

    SvaraRadera
  2. Det var värt att vara hängig.... Tänkte på myser med sonen. Ha en lyckad dag på Lisseberg. Kram <3

    SvaraRadera
  3. Godmorgon på söndagen! Låter som en härlig start på semestern trots förkylning.
    Finfina foton på familjen.
    Ha't så kul idag nu! Kram!

    SvaraRadera
  4. God morgon Susanne. Hoppas ni får en toppendag på Liseberg nu. Jag håller tummarna för att grabbarna får med sig flera stora kartonger hem ;) Så härligt att få mysa en stund med nåt av barnen. Det är ju som du säger, det är inte så ofta man får den chansen ju äldre dom blir. Varje sån stund blir mer och mer värdefull.
    Ha det bäst du fina tjej.
    Lyckokramar i massor till hela familjen.
    Petra

    SvaraRadera
  5. Låter som en bra start på din semester...förutom förkylningen förstås...hoppas du mår bättre snart ;)
    Tänk att jag har bott i Gbg...men det var måånga år sedan och Liseberg har man varit några ggr på, hihi...fina grabbar du har ;))
    Kramis bia

    SvaraRadera
  6. Att du är förkyld syns inte på bilderna, du ser strålande ut!! ..och har jag inte sett fel på instagram, så såg det ut som ni fick en massa choklad med er från Liseberg!!! Hoppas att ni haft en härlig dag! Och GRATTIS till semestern-och en massa lediga dagar!!! Som sagt, jag laddar om på jobbet nu med en massa ny energi efter långledigheten, snart är det även min tur med semester!

    SvaraRadera
  7. Låter som en underbar semestertripp, trots förkylning. Hoppas att ni vann mycket choklad på Liseberg.
    Ha en fortsatt bra semester!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  8. Blev det någon choklad? Trist att du inte känner dig kry.....men det syns inte på bilderna. Kram Anette

    SvaraRadera
  9. et låter som en bra början på semestern trotts allt. Lycka till med lotterna i morgon då.
    Ha det fint
    ram Meta

    SvaraRadera

Va roligt att du vill lämna en liten kommentar!