torsdag 21 maj 2015

Jag vill, jag vill, jag vill!!

Nu vill jag inte ligga hemma en enda dag till.
Nu får det vara nog. Jag längtar ut till solen.
Tur att jag har en härlig altan att sitta och njuta på en liten stund! 
Bihålorna och huvudet gör fortfarande ont och jag har inte fått tillbaka orken än.
Men fick ändå lite gjort igår envis och
rastlös som jag är.
De gråa krukorna har blivit svarta!


Jag är jätte nöjd! :)
Det var ju jätte smidigt och gick jätte fort att använda sprayfärg. 
Jag var klar med båda på ca 10 min.
Nu kommer det inte dröja länge innan lobelian hänger över kanten och lyser!
Just nu är den bara en liten grön plutt som knappt syns. Satte två vita och två blå runt pelargonen.
Kommer rama in jätte fint när allt blommar. 
Hängde även upp jordgubbsplantan jag 
fick av fina Anneli.
Den fick en provisorisk plats under markisen så länge tills jag har ordnat med en bättre plats. 
Känns verkligen roligt att ha grönska runt om kring mig här hemma när jag inte är på kolonin och kan njuta av allt där.

Jag gjorde även iordning en mysig hörna där vi kan njuta av morgon solen!

Det var allt jag orkade med igår innan 
jag somnade på soffan...och sov tills stora sonen kom hem! Han kände sig piggare och jag håller tummarna för att han klarar sig ifrån det vi fått.

Lilleman var envis imorse och ville gå till skolan.
Dom ska bowla på em och han ville inte missa det.
Men han kom hem för en liten stund sen och såg helt blek ut.
Jag trodde då att han skulle stanna hemma.
 Men ack så fel jag hade.
Han kom bara hem för att ta Alvedon och stack sen tillbaka till skolan. 
Vi bor bredvid skolan och det är behändigt 
när han glömt nått hemma eller behöver 
springa hem som idag! 
Vi får väl se hur det går för honom.
Skulle inte förvåna mig om han kommer hem igen!
Konstigt virus vi fått.
Ingen av oss är direkt förkylda utan hängiga, ont i huvudet och ingen ork alls.

Ha en jätte fin dag allihopa!
Njut av solen och värmen ni som kan och är friska!

Stor kram! 

Susanne 










13 kommentarer:


  1. Så mysigt du har gjort det med blommor och altan. :-)
    Jag vägrar stanna inne bara för min förkylning, jag tänker trotsa den och gå och sätta mig i solen med en fika...

    Solig kram härifrån ♥

    SvaraRadera
  2. Åh vad jag önskar att jag hade gröna fingrar!! Det är så fint med blommor men jag tar bara död på dem. Tur att min man är lite bättre!
    Krya på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Nä men fy stackars dig och din lilla son. Jag hade något liknande för ett tag sedan. Så irriterarande för man börjar undra om man är sjuk eller blivit deprimerad, men när man väl blir frisk inser man att man var sjuk!

    Vad fint du gjort och vad bra att du har en altan så du får komma ut lite i alla fall!

    Nu får vi hoppas att du blir frisk snart - solen är ju här nu!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Tack för din kommentar (kommentarer) i mitt blogghem...Krya på dig! Jag är också förkyld,har haft borta min röst under två dagar också till råga på allt...Men har nu börjat kunna säga ett och annat litet ord igen " ler "...Torsdagskram ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
  5. Att du orkar ;-) ligg o vila...
    Jag är nog den ända i världen som inte kan hantera sprayfärg.. kladd å klet och alltid kliar det i näsan och vips så har man färg där hahaha

    Det blev lite planterat hemma igår och mannen fyllde med grus runt pallkragarna och några lavendel fick typ nytt liv!

    Krya på dig
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Set toppen ut. Nu hoppas vi bara att det blir en stor skörd på lilla plantan..... Både Maria och Birgitta har någon konstig förkylning som inte riktigt vill bryta ut. Halv-hängiga kääääringar är inte roligt. :) Krya på dig så hoppas jag att vi ses på måndag. KRAM

    SvaraRadera
  7. Krya på dig. Jag håller tummarna på att du snart är pigg. Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Vad fint det blev hos dig Här har allt hamnat på kolonin det är nästan tomt i alla fönster och på balkongen så när jag kommer hem ( måste ju det ibland) längtar jag bara till kolonin. Vad bra att ha skolan så nära, det tyckte mitt barnbarn med som nu bor tvärs över gatan till skolan.
    Hoppas att du kryar på dig under helgen så kanske du är på full gång till veckan
    Kram Meta

    SvaraRadera
  9. Jag förstår verkligen att du inte vill. Håller tummar att du piggar på dig och kan njuta åt helgen.
    En massa krya-på-kramar <3
    Kram Petra

    SvaraRadera
  10. Happy gardening, Susanne! And enjoy your strawberries!!!
    All my best
    Elisabeth

    SvaraRadera
  11. Blir så avund när jag ser din altan, imorgon ska jag börja med min altan.

    SvaraRadera
  12. Hoppas du mår bättre snart! Så fint det ser ut. Jag målade pallkragar och ett par planteringslådor svarta förra veckan. Det blir riktigt snyggt med det svarta som bryter av lite:) Kram och fin helg till dig /Emma

    SvaraRadera

Va roligt att du vill lämna en liten kommentar!