söndag 17 maj 2015

Helgen börjar gå mot sitt slut!

För er som varit lediga har den här helgen säkert gått jätte fort tyvärr!
Men för mig som jobbar har den känts jätte lång!
Har dessutom känt mig jätte trött och somnat tidigt varje kväll.
De där varma mackorna vi skulle göra igår somnade jag naturligtvis ifrån.
Misstänker att det är en förkylning på gång.
Men har ändå hunnit med både middag med bästa väninnan och hennes familj, pyssel på kolonin även om det bara vart lite grann. 
Och idag planterade jag två av mina nya Dahlior här hemma på altanen!
Blommorna kommer få den här underbara färgen när dom slår ut.
Jag har även införskaffat två nya krukor till altanen.
Inget fel på färgen egentligen. Men jag ville ha svarta som skulle passa ihop med mina andra blomlådor och krukor.
Men eftersom dom bara fanns i grått så löser jag det med svart sprayfärg!
Det blir mitt nästa projekt när det inte regnar någon kväll!  Det ser som tur är ut att bli bättre väder från onsdag! Äntligen!
Håller tummarna för att det verkligen blir så också!
Nu har vi ätit mat och jag ligger i sängen och slötittar på tv och njuter av en kopp te och mina ....puffar som jag också somnade ifrån igår.
Snart blir det filmkväll med hela familjen!
Frågan är nu om jag kommer lyckas hålla mig vaken genom hela filmen....!
Jag sa att vi får börja titta tidigt! ;)

Kram på er!
Susanne




10 kommentarer:

  1. Håller tummarna att du inte blir sjuk. Här ligger jag nämligen förkyld just nu ....inte alls kul. Dahlior är ju så fina. :-) Och den där sprayburken fr biltema, så bra sprayfärg, till mycket. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  2. Hoppas att förkylningen håller sig borta och att du får lite vila!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Inget vidare att känna en förkylning på väg. Du kanske ska äta Omega 3.Det är bra mot många saker som man inte vill ha.Jag äter det varje dag mot värken och har inte varit förkyld på 2 år fast alla runt mig snorar och hostar.( nu blir jag väl det)
    Hoppas du får vara lite mer på kolonin utevisstelse är bra. Och att påta i jorden är en lisa för själen.
    Ha nu en skön kväll och sov gott
    Kram Meta

    SvaraRadera

  4. Hoppas förkylningen inte sätter sig, drick varmt vatten med citron och ingefära. :-)

    Kvällskram ♥

    SvaraRadera
  5. Tack för fina kommentarer inne hos mig! Jag har äntligen hittat en ledig stund så att jag kan ta en titt hos dig! Dahlior är såååå vackra - jag har turen att ha en man som gillar att påta i trädgården. Själv är jag inte alls road av det.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Japp helgen har gått superfort. Jag håller tummarna för att du inte ska bli sjuk....Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Japp helgen har gått superfort. Jag håller tummarna för att du inte ska bli sjuk....Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Håller tummarna för att du håller dej frisk, och vaken igenom hela filmen :-)
    Dahlior är ju så fina! Smart med spray färg på burk! Tack för tipset!!! Kram

    SvaraRadera

Va roligt att du vill lämna en liten kommentar!