fredag 3 april 2015

Full fart...


hela dan! 
Och nu har vi till slut landat i soffan!
jobbade mellan 7-12.
Maken var och köpte en ny gräsklippare till kolonin.
Ja inte helt ny...men ny för oss! :)


Han köpte även nya sandpapper till elslipen och jord till mina Dahlior.
När vi båda kom hem tog han med sig grabbarna och mötte upp en kompis och hans son.
Tillsammans spelade dom fotboll ett bra tag tills han fångade fotbollen med lillfingret och det vek sig åt helt fel håll! 
Han lyckades knäcka tillbaka fingret men aj så ont det gjorde.
Så nu sitter han med svullet finger och är sur för att han inte kommer kunna styrketräna på ett tag!
Jag är bara glad att han inte bröt det!

Medan dom var och spelade fotboll passade jag på att slipa utemöblerna! 

Resultatet ser ni här! :)


Otroligt vilken skillnad det blev!
Nu är det bara olja som saknas.
Men fruktansvärt dumt av mig att inte använda något som helst skydd!
När jag var klar hade jag slipdamm
Överallt! 
Och då menar jag ÖVERALLT!
I öronen, ögonen, munnen och värst av allt...
hela näsan full! 
Jag vet att det här låter äckligt men jag snöt t.o.m ut slipdamm...haha! 
Jätte äckligt!

Sen när alla kom hem och jag hade städat upp efter mig...Hihi...Fick t.o.m tvätta om fönsterna,
så satte vi igång grillen.
Jag hade köpt hem lammkotletter. Mums.


Vi älskar verkligen det! 
Och det var så gott.
Men självklart äter man för mycket..
Nu sitter vi här i soffan med matkoma! 
För godiset kan man ju inte låta bli heller.
Inte när det står där på bordet och glor på en!

Nu blir det film kväll här hos oss och troligtvis ännu mera godis! Suck!! Haha...!
Hoppas ni har haft en bra långfredag! 

Stor kram från en proppmätt och dammig  kolonilotta!






2 kommentarer:

Va roligt att du vill lämna en liten kommentar!