söndag 13 augusti 2017

Skyltsöndag #118

Nu blev det ett sånt där oplanerat långt uppehåll igen tyvärr.
Och jag hoppar in lagom till Skyltsöndag som härliga Bp förvaltar.

Vi har nu avverkat tre av våra fyra veckors semester. Och den senaste veckan har vi tillbringat uppe hos min mamma i vackra Nordingrå. 
Kan som vanligt inte se mig mätt på deras utsikt över sjön.
Som ni ser lyckades vi även hitta lite kantareller. Men efter att vara vana vid att plocka betydligt mer, så känns det här jätte futtigt. Men så har det ju inte regnat så mycket heller.
Men nu till dagens tema som ju är skyltar.
Igår gav vi oss iväg till Skuleberget.
 Vi åkte naturligtvis fel först och kom till den branta sidan där alla som skall klättra upp för berget träffas. Och det var ju inte vi sugna/inställda på igår. Vi ville ju åka liften upp.

 Världens högsta kustlinje! De ni! 
När inlandsisen smälte så täckte vattnet i princip hela berget.
 Vilken otrolig utsikt det var däruppe på toppen!
 Den här skylten visar alla platser man ser här uppifrån.
Toppstugan där vi fikade innan vi åkte ner igen.

Mer om vad vi hittat på under dessa tre veckor kommer under veckan som följer.

Ha en jätte skön (skylt)söndagkväll!

Kram 
Susanne

20 kommentarer:

  1. Jättekul att du återkommer till blogglandia med att delta i Skyltsöndag. Det tackar jag verkligen för:/)
    Extra roligt att du dokumenterar semesterveckan hos din mamma just med skyltar:-)
    Tusen tack för skyltarna och länken:-)

    SvaraRadera
  2. Tack för turen! Vi börjar jobba idag. 7 grader nu på morgonen!

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara vyer. Tänk att bo så fint som din mamma gör!
    Och skogens guld! Finns inte här, tyvärr.

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  4. Det passar väl perfekt med blogguppehåll när du har semester.
    Härligt med "hemlandstoner" från vackra Ångermanland. Det är mer än 10 år sedan jag senast var där uppe.

    SvaraRadera
  5. Vilken utsikt!! Och vilka fina kantareller. Tyvärr har jag inte fått ändan ur vagnen och gått ut och plockat än, så jag får nog skylla mig själv om jag får betala dyrt för köpe kantareller...men nu blev jag faktiskt sugen på en kantarellmacka till kvällsmat.

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  6. Så fina kantareller! Och jag tycker ni hittat många.
    Så mysigt med höga Kusten och Nordingrå. Var ju inte alls länge sedan jag var i trakterna. Underbara vyer och ett så fint landskap.
    Tack för skyltningen från Skuleberget. Kännr igen skyltarna. Och så fint att se utsikten från Skuleberget i klart väder.När vi var här ösregnade det...Vackert var dte då också, men inte som i dina bilder.
    Tack för fin skyltning.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Sååååå vackert! Utsikten och färgerna! Det ger smak för att åka ditåt :)

    SvaraRadera
  8. Verkligen vackra bilder och fina skyltar! Å så sugen jag blev på kantareller nu!!! Kram!!

    SvaraRadera
  9. Visst är det fint i Höga kusten...jag är ju från Ångermanland så jag har varit där många ggr.......men i sommar åkte vi dit igen efter flera års uppehåll !
    Nu bor jag ju i Medelpad men det är inte långt dit upp...och kantareller !! Mums!
    Kramis bia

    SvaraRadera
  10. Tack för de vackra bilderna från norr. Jag älskar verkligen norrland men ack så sällan det blir att jag åker dit numera. Saknar utsikterna när jag såg dina bilder här. Skyltar har du även lyckats få med, vilket gör de än mer intressanta. Tack för guidningen.

    SvaraRadera
  11. Ångermanland, så fint. Jag har mitt barndomshem cirka 6 mil norr om Örnsköldsvik, så skylten där med Skuleskogen har jag åkt förbi massor med gånger, två gånger i år och det blir nu i september igen.
    Fina bilder du visar. Kantareller, nej det är visst inte något bra år för dom.
    Utsikten är ju så vacker.
    Tack för fina bilder, roligt att se.
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Haparanda, oj du har åkt långt upp i landet. Lite tråkigt med sådana skyltar man hinner inte läsa allt när man åker förbi. Linbanan måste varit en upplevelse.

    SvaraRadera
  13. Trevligt bidrag till dagens skyltsöndag!

    Kram

    SvaraRadera
  14. Fastnar för de vackra kantarellerna och den fantastiska utsikten :)
    Hoppas allt är bra med dig och att de långa uppehållen betyder att du har det för bra för att hinna blogga :)

    SvaraRadera
  15. This is a good idea thank for sharing on the website
    หนังไทย

    SvaraRadera
  16. Perfekt med en lift upp på berget! Sånt gillas :-)

    Åh... Kantarellerna ser gudomliga ut - såna är vi inte bortskämda med här i Spanien.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  17. Här hade jag hoppats på ett nytt inlägg, men icket...

    Hoppas ni inte har det alltför kallt idag :-)
    Kram

    SvaraRadera
  18. Stort tack för dina kommentarer:-) Kanske dags att börja blogga igen!!!

    SvaraRadera
  19. Thank you for this your broadcast provided bright clear concept.

    หนังดราม่า

    SvaraRadera

Va roligt att du vill lämna en liten kommentar!