söndag 11 oktober 2015

Vacker dag och skyltsöndag!

Idag gick vi upp tidigt och åkte iväg till kolonin jag och maken. 
Dahlior skulle grävas upp, mera äpplen plockas och plommon i tusental krattas upp från marken. 

 Här har frosten hälsat på ordentligt!
Men knölarna har klarat sig och är nu nerpackade i lådor till nästa vår. 

 Alla Ingrid Marie äpplen lös upp med sin röda färg och vi fick med oss en stor kasse med både dom och en annan sort vinteräpplen. 


Plommon fick vi ju, som jag visat tidigare, helt fantastiskt mycket av i år. 
Men vi hade ingen möjlighet att ta reda på allt.
Så idag var det bara att kratta upp alla som fallit ner. Dock sitter säkert en tredjedel fortfarande kvar på trädet!  


Här har vi en envis blomma som är ensam kvar i trädgården och lyser upp så vackert!
Vet dock inte vad den heter. 

Igår var vi bortbjudna på mat på em och på kvällen hjälpte jag min bästa väninna att bygga ihop Ikea möbler! :/
Tänk att det alltid ska vara nått som felar.
För henne var det snea skruvar som inte gick att använda och saknade delar till sängramen. 

Så det blev inget nytt vin som öppnades här hemma.
Men det gick absolut åt en del vin för att ha tålamod med möbelihopbyggandet. Det var ett långt ord!  :)
Men vi nöjde oss med ett redan öppnat boxvin.

Så vinprovning får det bli en annan dag! 


Nu fortsätter bestyren här hemma....

Hoppas ni har haft en underbar helg och att ni njuter fullt ut av sista dagen innan helgen är slut.

Eftersom det trots allt är skyltsöndag idag så kommer här några väl valda!

Den här växlade jag till mig på jobbet i veckan.
Helt ny och oanvänd! 

 Den här skylten tänker jag sätta upp på damernas toalett på jobbet.
Det är f*n inte okej att rullen alltid är tom när jag kommer in och sätter mig.


Och den här är ju solklar.

Tack fina BP för att du förvaltar skyltsöndag!

Kram
Susanne


19 kommentarer:

  1. Så mycket äpplen och plommon ni har fått !!!....älskar svenska plommon...kan äta hur många som helst på raken,.....men man får hoppas det finns papper på toan efter ett lass plommon, haha...
    Solen skiner och jag har loppisen öppen...så nu hoppas jag bara att det kommer kunder ;)
    Ha en fin dag !!!
    Kramisar<3

    SvaraRadera
  2. Då har du haft fullt upp den här helgen! Vad gör du med allt trädgårdsbråte = plommonen? Komposterar du eller?

    Att skruva ihop IKEA möbler har jag aldrig lyckats med. Har fler gånger byggt ihop nå't som maken sedan fick skruva isär igen och sätta upp på nytt.

    Så himla kul att du visar upp den nya 200 kronorssedeln. Har inte kommit över en än.
    Toaskylten behövs verkligen (även här hemma;-) )

    Å uppdelningen att alltid ge 100 % på jobbet - klockrent helt enkelt:-)

    1 000 tack för att du skyltar och länkar:-)

    SvaraRadera
  3. Vad synd med alla plommon som ramlat ned på marken. Önskar jag hade nån som kunde leverera lite till mig. Det är så sällan man får smaka goda plommon. Vad fint äpplena lyser upp på träden, härligt. Ser ut som en riktigt härlig dag :) Skrattar åt skylten med att alltid ge 100 procent på jobbet ;)
    Njut av dagen, fina Susanne <3
    Kram Petra

    SvaraRadera
  4. Är det inte lila höstastrar du har som blommar på kolonin??
    Mina Dahlior har frosten inte tagit ännu, men snart kommer den nog.
    100% på jobbet skylten var ju bara för underbar - jag vet ett företag som
    jag besöker där jag ska smyga upp den lappen!
    Ha en fin söndag.
    Kram

    SvaraRadera

  5. Alltså jag förstår inte varför det ALLTID fattas något i paketet från Ikea. Det är ju jättejobbigt att inte få skruva ihop det man handlat, om man inte råkar ha det som saknades hemma...
    Så duktigt du varit, ett plommon får du för en bra arbetsinsats, he he...

    Solig söndagskram ♥

    SvaraRadera
  6. Gud va plommon ni verkar fått, nästan synd att slänga, synd jag inte har närmre, för då hade jag gärna tagit emot lite. :-) För här fick vi inga plommon på vårt lilla träd i år. :-) Kramizz och ha en riktigt skön kväll/Laila

    SvaraRadera
  7. Ganska coolt med en 200 sedel. Vilket vackert äppleträd, och så gott. Kram Anette

    SvaraRadera
  8. <3 Vilken tur att det är 40% på Onsdagen. Hi hi Kram Ps skylten till damernas blir toppen. <3

    SvaraRadera
  9. Ja, coolt med ny 200kr sedel! Å plommon, hade jag vetat att du har så mycket hade jag kommit och hämtat lite!!!!
    Kuliga skyltar som vanligt!!! Ha en skön söndagkväll!!!

    SvaraRadera
  10. Det var en härlig dag att vara ute och trädgårdsfixa

    SvaraRadera
  11. Det är lite pyssel på hösten. Här har vi haft riktigt fint väder idag med sol och 11 grader varmt.
    Den sista skylten var helt suverän!

    Önskar dig en suverän kväll!

    You Rock!!!

    SvaraRadera
  12. Ja en sprillans ny 200 kronors sedalbfick jag åxo i handen förra veckan. Skrev om det i mitt förra inlägg. De ser lite ut som leksakspengar de nya sedlarna.
    Nu Äre snart vinter. Dags att natta ute i trädgården och se fram i mot nästa år.

    Hej svejs!
    Skyltarna känner jag igen.

    SvaraRadera
  13. Har inte fått någon ny sedel i min hand ännu, men jag tycker dem nya pengarna ser okey ut ... Ansikterna på sedlarna är kanske lite för stora som sagt och de kunde gärna valt en annan bild på Dag Hammarskjöld, men annars verkar pengarna se riktigt bra ut.. Moderna. Kram ♥

    SvaraRadera
  14. Tänk att en kärra med plommon kan vara så vackert! Envisa blomman är en höstaster.
    Ha det så gott
    Anette

    SvaraRadera
  15. Den med hur många procent man ska ge sig själv på jobbet tar jag till mig den här veckan=))

    Härligt att skrota runt i kolonin!
    Man mår bra av sånt, att kratta och gräva.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  16. Härliga bilder vilken helg ni har haft kram Diana

    SvaraRadera
  17. Haha jobbfördelningen gillar jag skarpt :)

    SvaraRadera
  18. Härliga skyltar.. skulle faktiskt kunna sätta upp den skylten här hemma också om toarullar….
    Så himla vackert med färgerna på er koloni ser ut att haft en så mysig helg :)
    Och vinet finns kvar…
    Nu ska jag jobbfördela ;)
    Kramisar

    SvaraRadera
  19. Haha! Den där eviga toarullestriden, nästan lika vanlig som luddet i torktumlaren :-)

    Såg härligt ut där bland alla växterna :-)

    SvaraRadera

Va roligt att du vill lämna en liten kommentar!