söndag 27 september 2015

Skyltsöndag!


Vill börja med att berätta att vi INTE blev hemlösa efter gårdagens bus! 
Ingen verkade bry sig om vår härliga eld eller mat doften som spred sig i området....!
Tur för oss! :)

Den här helgen har vi haft våra kontaktbarn och då händer det alltid något magiskt här hemma. 
Alla umgås! Har ni hört något så knasigt? 
Igår efter middagen spelade vi sällskapsspelet "ska vi slå vad". Det är ett spel där man kan få fysiska utmaningar men också frågor som utmaning.
Det är verkligen jätte kul.


Här blev utmaningen att krypa under bordet med en bok på huvudet utan att den ramlar av.
Vi andra satsar pengar på om vi tror han klarar det eller inte.
Vill/kan man inte utföra någon utmaning av olika anledningar kan man besluta att byta till någon annan eller ta ett kort med frågor istället! 
Alla ska ju kunna vara med tycker vi! 

Idag skulle jag prova ett, för mig, nytt recept på äppelpaj.
Vi plockade ju av en del äpplen förra helgen när vi var på kolonin.


Det skulle vara lite flingsalt i smuldegen.
Och trots att jag var skeptisk så ville jag ändå prova det.
Inte alls populärt här hemma kan jag informera er om.
Det kan möjligtvis bli gott med vanligt salt om man har pytte lite.
Men 1 1/2 tsk flingsalt blev alldeles för mycket. 
Tur vi hade mycket vaniljsås att dränka den i! ;)

Nästa gång blir det mitt vanliga recept!

Nu till dagens tema som är "skyltsöndag"



Taget ur sitt sammanhang blir det ju en ganska rolig uppmaning!


Men hur tänkte dom här! 
Maken gick på det och var på väg att köpa tills jag uppmanade honom att läsa igen!
Arbetsskadad som jag är.....
Kan ni se felet?  




Här hade visst personalen lite bråttom när dom skulle sätta röda lappar och sänka priset på reavarorna! 


Det var mina bidrag för idag!  


Tack finaste BP som fortsatt att förvalta denna Bloggutmaning efter Pumita!

Ha en alldeles underbar söndagkväll allihopa!

Kram
Susanne 

17 kommentarer:

  1. Här har också bakats äppelpaj under helgen, så gott! Men jag höll mig till det traditionella receptet. Ja, man får vara på sin vakt då man handlar, tycker ofta att det är så där eller "lock varor" och så tjänar man typ 30 öre att ta fyra istället för tre och så behöver man bara två egentligen. Ha en bra vecka! Kram

    SvaraRadera
  2. Umgås? Lie läskigt men himla kul ;)
    Bra att ni får bo kvar!
    Det där med priser - jag är en hök. Himmel vad tokigheter man sett. Ska nog börja fota dem ;)

    SvaraRadera
  3. Du är fenomenal på att hitta skyltar. Skyltar som dessutom är helt i mitt "stuk". Du har verkligen ögonen med dig! Du börjar bli (ännu) vassare än jag;-)

    Att man ändå faller för extrapriser varje gång - ja nästan iaf. 4x5,95 = 23,80. Nästan bedrägeri alltså.

    Å skylten på tröjan - ja, ja det var ju ungefär samma sak som med chokladen. Bra att du hittade två exempel med samma "budskap"! Snyggt jobbat där!

    Å visst, den där återställaren skulle man nog kunna vänja sig vid;-)

    Sedan tycker jag att ni är så duktiga med sällskapsspelen. Betydligt roligare än att alla sitter med sina iPhones och facebookar med varandra. Bra där!

    Synd med saltet i äppelpajen. Men man lär sig ju alltid den hårda vägen, åtminstone jag;-)

    Tusen tack för toppen skyltning och länken:-)

    SvaraRadera
  4. Det var ett kul spel. Jag är väldigt dålig på sällskaps spel. Det gäller att se upp när man handlar
    Ha det gott i veckan
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. Pinsamt för både ICA och HM att du är så uppmärksam!
    Här åts det äppelpaj igår när jag var på cykeltur och ingen sparade de till mig :-(
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack o lov var det inte Ica. Utan City gross!
      Jag hade skämts ögonen ur mig annars.
      Och säkert inte lagt ut bilden!
      Måste ju vara lojal! ;)

      Radera
  6. Härligt med sällskaps spel :) det där är ett bra spel när man får röra sig ;)
    Salt i degen förstår att du ville prova men förstår inte vad det skulle göra för pajen ?? Stod det ?? Jag gör också sådär låter spännande måste testas hihi och sååå underbara skyltar !!!!
    Inte Kul att man går på och tror att det är billigare bara dom skriver så ...
    Och HM haha rear bort för mer än innan det gör att man tjänar en slant ;) ..butiken alltså
    Och en återställare var bra det behöver vi alla nån ggr hihi
    Tack för alla dina fina omtänksamma kommentarer, kanske skrev det i tidigare inlägg men har inget minne ... Jag är så dålig att kommentera just nu flåt men hittar snart mig själv ❤️ Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Salt ska tydligen höja de andra smakerna.
      Men det här receptet hade på tok för mycket! Skall dock prova igen men då med mindre salt och vanligt istället för flingsalt!
      Skam den som ger sig! :)

      Radera
  7. Oj vad jag har missat här....du kom tillbaka rejält, hihi....alltför länge sedan vi spelade sällskaps spel ;)).....vilken fin blomsterhörna du har....jag har mina sommarblommor kvar också....ingen ljung ännu, men det blir väl snart....ja du,det var en konstig rea, hihi....vädret har varit bra idag och jag har haft en bloggarvän här i min loppis....hon handlade lite grejer av mej, sååå kul ;))
    Ha nu en fin vecka...men vi hörs väl snart igen....veckorna går ju så himla fort !!!
    Största kramen<3
    Bia

    SvaraRadera
  8. Haha!! Galet av HM och ICA!!! Återställare ska visst vara bra?! Och för mycket salt i äppelpaj kanske mindre bra? Va duktiga ni är att spela sällskapsspel! Det är inte vi! Må så gott!

    SvaraRadera
  9. Asså, salt, det är känsligt. Man behöver den där nypan, men för mycket, ajajaj, oätligt nästan!
    Intressanta skyltar det där med prismärkningen. Där är jag skarpblickad också, går INTE på sånt, det är dålig stil att sälja så. Kul att du såg! Fick vi något att skratta/reta oss på.
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Vilken mysig helg. Sällskapsspel är ju bara så kul. :-) Förstår att äppelpajen inte var god, lät ju lite konstigt m flingsaltet. :-) kramizz Laila

    SvaraRadera

  11. Observerar ofta knasiga prissättningar, det slutar alltid med att jag såklart inte köper. =) Så bra att grillningen gick bra så ni slapp flytta... En halv tsk hade nog blivit lagom, jag har alltid flingsalt i våffelsmeten och det blir kanongott (enligt mig) ☺

    Kramen på dig ♥

    SvaraRadera
  12. Ja, du det där med röda rea-priser som blir högre än ursprungspriset... :-) Tycker att det är fantastiskt att ni är kontaktföräldrar. Värt så mycket. Kram och fin ny vecka till dig.

    SvaraRadera
  13. Haha! Härliga skyltar och "jättebra" extrapris :-)

    Kul med sällskapsspel! Jag älskar att spela - ja, om jag vinner då, såklart... ;-)

    SvaraRadera
  14. sv: Jag gillar vargar, och har jobbat en del med sådana för många år sen. En kollega blev i och för sig biten rätt rejält, men då fångade hon en rymling i en håv (stooor håv) och då kände sig vargen "förmodligen" en anings trängd... ;-)

    SvaraRadera
  15. Så skönt att du mår bättre :-)
    Jag älskar sällskapspel, både på gott och ont har jag speldjävulen i mig ;-)
    Tänk så mycket roliga skyltar och "misstag" det finns, min man hade garanterat tagit kexchokladen utan att tänka...

    Här flyger dagarna iväg och vi (som du såg på insta) har varit hela helgen i Värmland, kom hem sent igår kväll så data eller blogg har varit totalt bortprioriterat...

    Kram Sandra

    SvaraRadera

Va roligt att du vill lämna en liten kommentar!