måndag 1 juni 2015

Måndag med tillbakablick på gångna veckans ljuspunkter!

Äntligen måndag igen! 
Nej, vad sa jag nu....
Det där blev ju fel! ;)
Men på sätt och vis känns det så.
Efter regn och blåst nästan hela helgen och halva dan idag så skiner äntligen solen. 
Vilket passar perfekt in med min tacksamhets bild jag har varje måndag!  
Så här kommer gångna veckans ljuspunkter!

  • Blommande syrener på kolonin
  • Första knoppen på en av mina Dahlior 
  • Rensat hallonland 
  • Mycket skratt
  • Bio
  • Restaurang besök
  • Blommor
  • Choklad
  • Mys med familjen
  • Underbara arbetskamrater
  • Bägarrankor
  • Smörblommor
  • Grillning
  • Bokat hotellnatt med maken
  • Jordgubbar
  • Kramar
  • Dofter
  • Solsken
  • Ljusa kvällar
Vill ni se vad andra är tacksamma för den här veckan kan ni gå in Här hos Eva som startade den här bloggutmaningen!
Eller ännu bättre. 
Haka på du med!

Nu håller vi tummarna för att vädret vänder till det bättre och att vi får lite mer värme!

Ha en jätte fin måndag kväll!
Kram 
Susanne 

15 kommentarer:

  1. Så många glad-saker att vara tacksam för :) Inte minst ljusa kvällar!
    Önskar dig en skön första vecka på årets första sommarmånad!

    SvaraRadera

  2. Glädjande att se din tacksamhetslista. :-)
    Nu håller vi tummarna för bättre väder ÅT FOLKET :-)

    Kram på dig ❤

    SvaraRadera
  3. Vad mycket härligt du har att vara glad för tänker jag efter så finns det ånga glädjeämnen här med
    Ha en fin och skön början på juni
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Även du har en fin tacksamhetslista. Visst finns det alltid något som man kan glädja sig över...
    Å jag håller med dig och håller också tummarna för mindre regn och blåst och liiiiiite värme tack!

    Vem vet - just värmen kanske får vara med på din lista nästa måndag:-)

    SvaraRadera
  5. Så fin tacksamhetslista du har! Hotellnattsbokning, blommande syrener, grillning och solljus... ljuvligt! Kram

    SvaraRadera
  6. Det låter som du har en del att se fram emot. I dag har måndagen varit en riktig måndag. I bland är första dagen på veckan må dag än annars. Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Här vände vädret redan nu ikväll ( måndag), blev en riktigt ljummen sommarkväll helt plötslig efter en kall och kylig dag. Bara att hoppas att det håller i sig. Kramizz Laila

    SvaraRadera
  8. Det var en hel del det som du kom på, men det är väl så för det mesta att man kommer på en massa om man bara tänker efter :)

    SvaraRadera
  9. Du glömde att du slapp att vattna på kolonien, Hi hi Vilken skön vecka det blev 20-års jubileum och morsdag. Pluss allt annat på din fina lista. Kram ha en lika fin en denna...

    SvaraRadera
  10. Du har haft en fin vecka med många ljuspunkter! Varje gång jag läser din lista så påminns jag att det är mycket att vara tacksam över...
    Denna vecka tror jag att min sovmorgon var den bästa, för det är nämnligen bara JAG som passar just nu att gå upp med på morgonen.. och han vaknar runt 5 varje dag! Jag sov till 7,30, tjohooooo

    Kram och ha en fin dag
    Sandra

    SvaraRadera
  11. Ja tänk så mycket härligt det finns att vara tacksam över! Man blir glad när man läser dina listor!

    Kram och tack för fina ord hos mig!
    Malin

    SvaraRadera
  12. Tack gulliga du får din söta kommentar! Jag håller med dig att man ska vara tacksam i livet för det man har. Man stannar sällan upp och inser hur bra man har!!! Mer av sådant.

    SvaraRadera
  13. Härligt lista som vanligt!
    Och du - man får längta till måndagar!!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Härligt lista som vanligt!
    Och du - man får längta till måndagar!!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Trodde jag kommenterade igår, men var nog bara inne o läste... Härlig glad bild på solen och fin lista med små ljuspunkter. Skratt, jordgubbar, choklad o kramar blir mina favoriter :) Kram

    SvaraRadera

Va roligt att du vill lämna en liten kommentar!