torsdag 14 maj 2015

Tar tillvara på dagarna!

Jag är ju inte ledig nått den här helgen.
Men jag tänker ta tillvara på den lediga tid jag har!
Imorse när jag åkte till jobbet var jag helt inställd på att åka till kolonin efter jobbet.
Men glömde nycklarna hemma.
Maken var inte alls sugen på att komma dit.
Och lika bra det idag när vädret inte blev som jag hoppades!
Vi planerade snabbt om och istället bjöd vi över
 min underbara vän och hennes familj.
Och självklart trotsar vi det tråkiga vädret och grillar i alla fall! 
Men vi äter INTE ute. Där drar jag gränsen.
Ett och annat glas vin kommer nog också slinka ner.
Vi har ju en del kvar efter makens 40 års skiva som ju inte får gå till spillo. Det vore ju himla synd! ;)
Jag ska ju upp kvart över fem imorgon bitti så det får bli en lagom kväll!

.......jag hann inte skriva färdigt mitt inlägg på vägen hem från jobbet.
Nu skiner solen! :)
Inte ett moln i sikte.
Helt underbart varmt och skönt på altanen!
Vi kanske äter ute i alla fall!
Och jag har smyg startat med ett glas vitt i solen!
Ha en jätte fin kväll allihopa!
Kram på er!

Susanne




10 kommentarer:

  1. Hoppas ni får en fin kväll. Vi ska också ha goda vänner på middag. Kram

    SvaraRadera

  2. Njut fullt ut av din lediga tid, å njut i goda vänner lag. NJUT! Imorgon är en annan dag, he he... :-)

    Kramen ♥

    SvaraRadera
  3. Hoppas att vädret håller i sig hela kvällen så ni får en myskväll i behagligare än hos mig. Här är det kallt som attan, får nog plocka in blommorna i natt. I morse var det bara en grad hua.
    Ha en bra dag på jobbet imorgon.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Åh, hoppas ni fick se solen en längre stund! Här är det bra molnigt igen. Skönt att veta att man inte är ensam att jobba i helgen, ska strax åka till mitt nattjobb...ha en bra helg i alla fall!!!

    SvaraRadera
  5. Då får jag skryta med att jag har varit och är kompledig hela den här veckan... Men å andra sidan har jag ju jobbat och slitit övertid för dom timmarna .
    Hoppas ni fick en härlig kväll med grillning och goa vänner! Semestern går till Öland.. igen. Jag ville åka åt ett helt annat håll i år. Höga kusten..? Får man vara privat och fråga var där?!
    Önskar Dig en skön torsdagskväll, kram Kate

    SvaraRadera
  6. Spontant brukar vara roligast :)
    Hoppas ni fick en trevlig kväll!

    SvaraRadera
  7. Så härligt med lite mat på altanen. Kram

    SvaraRadera
  8. Bra där att inte vädret stoppade er. Hoppas ni hade en trevlig kväll. Kram Anette

    SvaraRadera
  9. idag har jag fått alldeles för mycket luft ;-) känns att jag kan somna i soffan när som...
    Trevligt med spontan middag!

    Ha en fin kväll
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  10. Så njutbart med ett glas vitt i vårsolen med fin vän. Det är guldstunder i livet. Fin helg till dig. Kram

    SvaraRadera

Va roligt att du vill lämna en liten kommentar!