måndag 25 maj 2015

Måndag och tacksamhets lista!

Då var det måndag igen och dags för min lista med gångna veckans ljuspunkter!

  • All underbar grönska tack vare allt regn.
  • Mamma på besök i tre dagar
  • Kalas hos barnens kusin
  • God mat
  • Eurovision med vinst för Sverige och Mums Måns!  ;)
  • Fin helg med trädgårdsarbete.
  • Att jag blev frisk till helgen.
  • Kort visit av min bästa väninna.
  • Stor blåsa i handflatan som påminnelse att jag äntligen fått tid och väder till att gräva! 
  • Inköp av sättpotatis och blomfrön
  • Äntligen satt ner mina Dahlior i jorden. 
  • Fick fina uppmuntrande blommor och en ny kaffebryggare av mamma och hennes man. (Kannan åkte i golvet och gick sönder på makens 40 års skiva.)
  • God rabarberkaka på jobbet idag! 


Det blev en hel del trots att jag legat sjuk nästan hela veckan! :)
Titta gärna in Här hos Eva och läs vad andra är tacksamma för den här veckan! 

Önskar er en fortsatt jätte fin måndag!
Kram 
Susanne 

15 kommentarer:

  1. Inget kalas utan kras. <3 Du glömde rabarberkakan. på listan...... :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men jösses. Hur kunde jag glömma den!
      Det måste jag genast åtgärda! :)
      Ha en jätte fin kväll!
      Kram!

      Radera
  2. Sorry den kanske gick under mat..... :)

    SvaraRadera
  3. Hahaha - tur att du har kollegor som hjälper dig att hålla koll på höjdpunkterna!!
    Härligt att du "fått ihop" en lista trots att du legat sjuk!
    Kram

    SvaraRadera
  4. :) Läser i kommentarerna och konstaterar att du har många engagerade i dina tacksamheter :) Det kanske smittar mer än vi tror ;)
    Skönt att du är frisk igen :) Önskar dig en god fortsättning på veckan!

    SvaraRadera
  5. Med tanke på att du inte varit kry har du gjort en hel del. Din positiva anda gillar jag. Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Med tanke på att du inte varit kry har du gjort en hel del. Din positiva anda gillar jag. Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Så fin tacksamhetslista! Har läst igenom alla inlägg de sista dagarna som jag inte hunnit läsa och tänker att du haft händelserika dagar. Önskar dig en riktigt fin vecka med sol och inget magont. Kram

    SvaraRadera
  8. Det är viktigt att se det lilla också som du har gjort. Det är inte allt märkvärdigt man behöver vara tacksam över. Härligt att få ha mamma där ett tag. Det blir kanske inte så ofta när det är lång väg att åka.
    Ha nu en fin och bra arbetsvecka
    Kram Meta

    SvaraRadera

  9. Vi får lägga till i din tacksamhetslista att du har blivit frisk också. ☺

    Kramen ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det står faktiskt redan där!
      - att jag blev frisk till helgen! :)

      Radera
  10. Fint ♡ ...
    Hoppas du mår Ok & ha det så gott!

    SvaraRadera
  11. Vilken bra lista!
    När jag pendlade till mitt förra jobb körde vi tre positiva varje dag! Det är bra att hitta guldkornen i tillvaron. Kram

    SvaraRadera
  12. Att bli frisk och att få kalasa på massa gott ,det är inte dumt!

    SvaraRadera

Va roligt att du vill lämna en liten kommentar!