onsdag 15 april 2015

Vänskap!

Bildresultat för vänskap ordspråk

Idag handlar mitt inlägg om vänskap!
Kände att jag ville ta upp detta STORA och VIKTIGA ämne efter att ha läst Anettes inlägg nu på morgonen här.
Jag kan känna att jag som vuxen väljer mina vänner noggrant.
Genom åren har jag sorterat bort ganska många som inte tillför något positivt i mitt liv längre eller som till och med gjorde att jag mådde dåligt.
Kvalitet före kvantitet.
 Det uppskattar jag mer nu än när jag var yngre och det var viktigt att ha många.
För visst var det så att det var viktigare att ha fler vänner som liten?
Det var liksom ett bevis på att man dög!
Vi har bara ett liv att leva och ska enligt min mening bara ha människor omkring oss som får oss att må bra. De vänner jag har mest respekt för är de som vågar säga sin mening. Både till mig, när dom tycker att jag säger eller gör något fel, men även som vågar stå för sina egna åsikter.
"JA sägare" och kappvändare är inga människor jag värderar speciellt högt.
Jag har både vänner från barndomen och vänner som jag lärt känna som vuxen.
Vissa som jag kan prata om allt med och andra som jag kanske inte öppnar mig helt för men har jätte roligt med! Dom är också jätte viktiga! 
Vissa träffar jag ofta och andra mer sällan.
Men alla är viktiga för mig och har stor betydelse i mitt liv.
Utan dom skulle jag inte sitta här nu och skriva det här inlägget.
Och jag hoppas naturligvis att jag är viktig för dom och gör skillnad i deras liv.
Vi vill nog alla känna att vi är av betydelse för andra.
Hemma, på jobbet, i skolan, ja överallt faktiskt.
Ingen vill väl vara osynlig?!
Även om många av er "bara" är bloggvänner så ska ni veta att jag sätter värde på er, tycker om att vara delaktig i era liv och ni är viktiga för mig!

Här kommer två fina ordspråk i ämnet:

Vänskap handlar inte om vem du känt längst...
utan vem som finns kvar vid din sida trots långa uppehåll!
~~
När vi växer upp inser vi att det inte är lika viktigt att ha många vänner
som att ha riktiga vänner!
Hoppas ni får en jätte fin dag!


7 kommentarer:

  1. Du är min nummer 1 och har varit i 30år din vänskap betyder allt ❤️ det du känner känner jag med. Tack för att du är den du är jag älskar dig och alla våra ������kvällar ������

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack hjärtat!
      Känner samma för dig. Det hoppas jag att du vet!
      Antar att du la in gubbar från din iPhone.
      Dom fungerar tyvärr inte här! :(
      Men jag kan gissa att det ska vara en massa vinglas mellan våra......kvällar! ;)

      Radera
  2. Fin text och så sant - det är viktigare med några få riktiga vänner än många ytliga. Och att man har olika typer av vänskap med olika personer det är också viktigt. :-)

    Och tack för gratulationen! :-) Fin dag till dig!/Kram!

    SvaraRadera
  3. Fin text och så sant - det är viktigare med några få riktiga vänner än många ytliga. Och att man har olika typer av vänskap med olika personer det är också viktigt. :-)

    Och tack för gratulationen! :-) Fin dag till dig!/Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt riktigt med olika typer av vänskap med olika personer.
      Var tvungen att lägga till det!
      Kram!

      Radera
  4. Att ha riktiga vänner är så viktigt och att sortera bort dom som bara ger massa negativ energi :) kram Diana

    SvaraRadera
  5. Så sant - Så fint ♡ ...
    Ha en underbar dag!

    SvaraRadera

Va roligt att du vill lämna en liten kommentar!